Zo schrijf je een wervende tekst voor jouw uitvaart website

Een van de basisvoorwaarden voor hoge organische posities in Google, is een kwalitatief goede pagina die voldoet aan de verwachtingen van de bezoekers. Het is hierbij ook de bedoeling dat de pagina conversiegericht is zodat bezoekers de ‘juiste’ vervolgactie nemen. Maar hoe schrijf je nu een relevante SEO-pagina? Hieronder geven we een aantal belangrijke tips!

Tip 1: Maak relevante en unieke content

Hieronder vind je een aantal praktische onderdelen die je in de opbouw van de tekst kunt laten terugkomen:

  • Schrijf een tekst van minimaal 400 tot 600 woorden.
  • Verwerk het belangrijkste zoekwoord in de titel (H1).
  • Gebruik afbeeldingen gerelateerd aan het onderwerp. Belangrijk! Gebruik rechtenvrije afbeeldingen (bijvoorbeeld van pixabay.com of pexels.com) of eigen afbeeldingen.
  • Voeg belangrijke USP’s (Unique Selling Points) toe.
  • Zorg voor duidelijke call-to-actions zoals; neem contact op, vraag een proefles aan of doe de lidmaatschap test.
  • Gebruik in de eerste 100 woorden het precieze trefwoord. Doe dit zo dicht mogelijk bij het begin.
  • Voeg in de volgende koppen (de H2’s) variaties van dit trefwoord toe. Denk ook aan synoniemen.
  • Verwerk in de tekst trefwoorden die raakvlakken hebben met het belangrijkste zoekwoord (of synoniemen).
  • Benoem een aantal verwijzingen naar plaatsen in de regio. Dit kunnen ook straatnamen zijn of namen van plekken in de buurt.
  • Het is erg belangrijk dat de tekst uniek is. Knippen en plakken van andere websites is dus not done.

Tip 2: Zorg voor linkbuilding op de pagina

Een van de belangrijkste ranking factoren voor Google is linkpopulariteit. Zorg er dus voor dat je op de juiste manier aan linkbuilding doet. Dit kun je in de pagina meenemen door:

  • Een aantal links toe te voegen naar interne pagina’s op de site die gerelateerd zijn aan het onderwerp.
  • Een aantal links toe te voegen naar kwalitatieve externe pagina’s gerelateerd aan het onderwerp.

Tip 3: Schrijf een zo volledig mogelijk verhaal

Voor alles geldt dat een teveel aan trefwoorden of plaatsen juist een negatief effect heeft voor Google. Daarnaast heeft het ook een negatieve invloed op de leesbaarheid van de pagina. Om een zo volledig mogelijk verhaal te schrijven kan je gebruik maken van de ‘5W1H-methode’:

  • Wie
  • Wat
  • Waar
  • Wanneer
  • Waarom
  • Hoe

Als je bijvoorbeeld een trefwoord hebt als ‘Crematorium Eindhoven’ kun je gaan beginnen met het opstellen van vragen op basis van de 5W’s en 1H. Er zijn verschillende invalshoeken te bedenken. Hieronder is er een uitgewerkt:

Wie voert de crematie uit?

Wat houdt een crematorium precies in?

Waar is het crematorium gelegen?

Wanneer is het crematorium geopend?

Waarom kiest men voor een crematie?

Hoe vindt de crematie plaats?

 

Extra schrijftips

  • Schrijf actief, dus gebruik ‘worden’ zo min mogelijk.
  • Beperk de lengte van alinea’s en zinnen. Liever twee of drie korte zinnen dan één hele lange zin.
  • Gebruik voorbeelden en bulletpoints waar mogelijk.
  • Synoniemen zorgen voor een beter leesbare tekst.
  • Gebruik zo min mogelijk moeilijke woorden.
  • Inspiratie voor onderwerpen en vragen kunnen worden opgedaan op de website: http://answerthepublic.com.
  • Herhaal een call-to-action om de twee alinea’s.

Benieuwd welke tips er nog meer zijn? Kijk hier hoe jouw uitvaartonderneming bovenaan in Google kan komen te staan!

Hulp nodig?

Neem contact met ons op, we helpen je graag!