Google Mijn Bedrijf: wat is het en waarom is het voor mij belangrijk?

Simpel gezegd is Google Mijn Bedrijf een gratis online visitekaartje. Maar het is niet zomaar het eerste het beste visitekaartje. Op mobiel verschijnt dit kaartje namelijk boven de zoekresultaten! Daardoor kan je met Google Mijn Bedrijf ervoor zorgen dat jouw onderneming direct opvalt en een goede eerste indruk achter laat.

Een goed en juist ingevuld bedrijfsprofiel zorgt er ook voor dat een zoeker jouw onderneming sneller kan vinden. Verder biedt Mijn Bedrijf tegenwoordig ook mogelijkheden tot interactie met zoekers. Zo kunnen zoekers direct in Google vragen stellen over jouw onderneming. Daarnaast kunnen ze reviews achter laten. Hier kan jij dan weer op reageren. Nieuw is de Google Berichten functionaliteit.

Publiceer de juiste openingstijden direct in Google

Met deze functionaliteit kun je direct een bericht bij de zoekresultaten plaatsen. Dit is een uitgelezen mogelijkheid om jouw nieuwste product of dienst meteen onder de aandacht te brengen! De functionaliteit kan ook de communicatie naar je klant verbeteren door bijvoorbeeld aangepaste openingstijden hierin te verwerken! Google Mijn Bedrijf heeft dus behoorlijk wat handige functionaliteiten. Maar hoe begin je nu met Google Mijn Bedrijf? En hoe richt je het goed in?

In de komende weken gaan we jou daarmee helpen. Wij gaan ervoor zorgen dat je de Google Mijn Bedrijfsinrichting zelf goed kan gaan zetten. Dit doen we door iedere week een artikel te schrijven over de belangrijkste aspecten van de Google Mijn Bedrijfsinrichting. Onderwerpen waar we het in de komende periode over gaan hebben zijn:

  • Vragen en antwoorden? Wat moet ik daarmee?
  • Hoe krijg ik meer reviews? En hoe reageer ik op slechte reviews?
  • Wat voor afbeeldingen of video’s kan ik het beste gebruiken in mijn Google Mijn Bedrijf-pagina?
  • Google berichten. Hoe zet ik aangepaste openingstijden in Google Mijn Bedrijf?
  • Tips en tricks voor de inrichting van Google Mijn Bedrijf.

Google Mijn Bedrijf claimen

Om te kunnen beginnen is het natuurlijk wel belangrijk dat jouw Google Mijn Bedrijfspagina al is geclaimd. Mocht dit nog niet zijn gebeurd, doe dit dan direct! Zoek in Google op je eigen bedrijfsnaam en als er bij de Google Mijn Bedrijfsinformatie staat ‘Bent u de eigenaar van dit bedrijf?’ claim dan direct de listing. Een stappenplan daarvoor kan je hier vinden.

Meer over Google Mijn Bedrijf

Wil jij meer weten over Google Mijn Bedrijf? Kijk dan eens naar een van onze andere artikelen:

Geen tijd om zelf aan de slag te gaan?

Geen tijd om zelf aan de slag te gaan met Google Mijn Bedrijf? Laat de specialisten van Clickables je dan helpen. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende informatie aanvraag.