Effectieve content ideeën voor fitness ondernemers

Run jij een sportschool en weet jij niet wat voor content je wilt maken en posten? Dan zit je hier goed! In deze blog ontdek je namelijk creatieve content ideeën die bedrijven in de fitnessbranche helpen om zich te onderscheiden en een sterke online aanwezigheid op te bouwen.   Waarom is content belangrijk voor jouw […]

Alles wat je moet weten over SEO

Alles wat je moet weten over SEO blog

SEO, SEA, Linkbuilding, een hele boel online marketing termen. Maar wat is wat en waar moet je beginnen? In dit artikel gaan we dieper in op het begrip SEO, uitgeschreven Search Engine Optimalization. Simpel gezegd; SEO zorgt voor een goede vindbaarheid van jouw website zonder dat daar advertenties aan te pas komen. Dit noemen we […]

Performance Max-campagnes

Performance Max-campagnes

Ben jij klaar om jouw Google Ads-campagnes naar een hoger niveau te tillen? Dan zijn Performance Max-campagnes echt iets voor jou! Performance Max is een type campagne in Google Ads en het is anders dan alle andere campagnes die je ooit hebt gezien. We geven je in deze blog 5 redenen waarom de Performance Max-campagnes […]

Behaal een toppositie in Google tijdens gunstige weeromstandigheden

Binnen de leisure branche is het weer van grote invloed op het aantal bezoekers en dus indirect op de omzet. Uit het zoekgedrag van Google blijkt dat er meer gezocht wordt op family entertainment center, trampolinepark of speelparadijs wanneer het slecht weer is. Daarentegen is er bij stralende zon meer zoekvolume op bijvoorbeeld een outdoor […]

5 strategische tips om meer fitness leden te werven na de zomer

Na de zomer start de piekperiode voor veel fitnessondernemers. De perfecte tijd om online aanwezig te zijn en nieuwe leden te werven. De doelgroep was in de zomer nog niet bezig met fit worden, maar in september pakken ze hun oude routines weer op. Dit houdt in dat ze weer gezonder gaan leven en willen […]

Wat is organische content en hoe zet je het in?

Organische content is inhoud die wordt verspreid op social media zonder er voor te betalen. Organische berichten worden gebruikt om de persoonlijkheid en kernwaarden van je merk te laten zien en om op de actualiteit in te spelen. Wil je graag aan de slag met organische content? We vertellen je graag de eerste stappen die […]

4 redenen om Google Display advertenties in te zetten

Display advertenties, ook wel beeldadvertenties genoemd, zijn banners die getoond worden op diverse websites zoals Nu.nl, Buienradar en de Telegraaf. In de onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van een displaybanner. Waarom display advertenties? Wat heb je eraan? En waarvoor kan je het gebruiken? We geven je 4 redenen waarom je display advertenties in moet […]

5 tips voor een effectieve zomer marketingstrategie in de Leisure branche

De zomervakantie is altijd een andere periode dan ‘normaal’. Maar hoe pas jij jouw marketingstrategie hierop aan? Wij vertellen je graag wat je moet doen om meer bezoekers te krijgen. 1. Geef korting tijdens de daluren Ieder leisurebedrijf kent daluren. Grote kans dat deze daluren tijdens de zomervakantie net wat anders zijn. Toch kan je […]

Hoe zet je TikTok in als Leisure ondernemer?

In de Leisure branche ligt de meeste focus op Facebook, Instagram en YouTube. TikTok daarentegen biedt veel kansen. Zo telt de app 3 miljoen Nederlandse gebruikers en zijn ongeveer 81% van deze gebruikers jonger dan 30 jaar. Een interessante doelgroep dus! Wil je aan de slag met TikTok? We vertellen je graag hoe je het in […]

Zet recruitment marketing in als sportschool met deze tips

Het vinden van geschikt personeel voor je sportschool kan een uitdaging zijn, zeker in deze tijden van een krappe arbeidsmarkt. In de fitnessbranche kunnen de gevolgen van een personeelstekort groot zijn, namelijk dat je sportschool vroegtijdig moet sluiten of zelfs volledig moet sluiten. Andere gevolgen kunnen zijn dat trainers intern niet goed kunnen worden opgeleid […]