Seminar: Facebook inzetten in de uitvaartbranche

Op woensdag 6 november organiseerden wij in samenwerking met Aggeloo de derde editie van het Facebook seminar voor de uitvaartbranche. Een grote opkomst zorgde voor een volle zaal enthousiaste ondernemers die aan de slag wilde met Facebook. Om een beeld te geven van deze interessante ochtend, geven we hieronder een korte samenvatting.

Trends in de uitvaartbranche

Spreker en directeur van Clickables Michael Letens startte deze ochtend met het in kaart brengen van de algemene trends in de uitvaartbranche. De markt is in beweging en het gebruik van Google en social media neemt toe. Een aantal belangrijke trends die naar voren kwamen:

  • De uitvaartbranche groeit!
  • 94% maakt gebruik van Google in het oriëntatieproces
  • En misschien wel de belangrijkste voor deze seminar: Organisch bereik neemt af op de Facebookpagina

Kansen op het gebied van Facebook

Hoe zorg je er nu voor dat jouw Facebook content toch gezien wordt? En waar liggen als ondernemer in de uitvaartbranche kansen op het gebied van Facebook?  Relevantie! Het woord dat meerdere keren terugkwam in deze seminar. Wanneer jij relevant bent voor je doelgroep en opvalt word je namelijk bekeken. Je kunt hiermee aan de slag door allereerst jouw Facebookpagina op de juiste manier in te richten met eigen afbeeldingen, video’s, teksten en content.

Rendement behalen met jouw Facebook

Wat levert Facebook op en waarom zou ik dit intensiever en als advertentie middel gaan inzetten?  Op deze vragen werd in het tweede deel van de seminar antwoord gegeven. Adverteren via Facebook in de uitvaartbranche is nog in opkomst. Dit is een van de redenen waarom de kosten voor adverteren nog relatie laag zijn. Zeker een interessante reden dus om hiermee te starten. Aan de hand van verschillende cases werd dit voor de deelnemers nog inzichtelijker gemaakt. Tijdens het laatste deel van het seminar hebben we de deelnemers ook kort kennis laten maken met de nieuwste technologieën, zoals het inzetten van Facebook Messenger en Qooqie. Tools om contactmomenten te creëren en deze beter te kunnen meten.

Afsluitende lunch

Als afsluiter konden alle deelnemers vragen stellen en genieten van een heerlijke lunch. Hier was tevens de gelegenheid om de opgedane kennis en ervaringen met elkaar te delen. Wij willen alle deelnemende ondernemers bedanken voor deze grote opkomst aan onze derde editie van de Facebook seminar. Hopelijk tot snel!

Niet aanwezig bij de seminar, maar wel interesse gekregen in online marketing?