Nieuwe mogelijkheden binnen Google Mijn Bedrijf

Google heeft aangekondigd dat er maar liefst twee nieuwe categorieën worden toegevoegd aan de posts van Google Mijn Bedrijf. Tot op heden was het alleen mogelijk postberichten te plaatsen om nieuwe dingen uit te lichten of om een evenement aan te kondigen. Nu kunnen bedrijven ook een post in Google Mijn Bedrijf plaatsen om aanbiedingen en producten uit te lichten.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Met Google Mijn Bedrijf kun je eenvoudig een bedrijfsvermelding maken die wordt weergegeven wanneer mensen zoeken op je bedrijf of vergelijkbare bedrijven. Hiermee valt je bedrijf direct op en zijn mensen sneller geneigd naar de website door te klikken. Je kunt zelf foto’s, informatie, openingstijden en nog meer toevoegen zodat de nuttige informatie meteen gevonden kan worden. Lees meer over Google Mijn Bedrijf in dit blogartikel!

De nieuwe mogelijkheden

Met de posts in Google Mijn Bedrijf kun je een kort bericht (inclusief foto of video) toevoegen aan je bedrijfsvermelding op Google. Hiermee kan je een van de diensten uitlichten of bijvoorbeeld een nieuwtje aankondigen. Nu heeft Google nieuwe mogelijkheden toegevoegd bij het maken van een post. Er waren al twee mogelijkheden: wat is nieuw en evenementen. Nu zijn aanbiedingen en product posts daaraan toegevoegd. De vier posts, de mogelijkheden en wat voorbeelden worden hier kort beschreven.

  • Wat is nieuw
    Met deze post kun je algemene informatie of een nieuwsitem uitlichten. Hier kan ook een foto, link, call-to-action knop en andere informatie aan worden toegevoegd. Een uitvaartonderneming zou met deze post bijvoorbeeld “groene uitvaarten” onder de aandacht kunnen brengen.
  • Evenement
    Met deze post kun je een evenement of actie promoten. Hier kan een titel, start- en einddatum, foto, call-to-action knop en andere informatie worden toegevoegd. Met deze post zou een basisschool bijvoorbeeld het schoolreisje of de zomervakantie kunnen aankondigen in Google.
  • Aanbieding
    Dit is een van de nieuwe mogelijkheden. Hier kan een promotionele actie weergegeven worden waarbij je ook een titel, start- en einddatum, de aanbieding, link om de aanbieding op te halen en eventueel de voorwaarden van de actie kunt toevoegen. Er zit automatisch een knop bij deze post die doorklikt naar de aanbieding. Een zwembad zou hiermee bijvoorbeeld een aanbieding van discozwemmen kunnen weergeven.
  • Productpost
    Dit is de andere nieuwe post. Met deze post wordt een specifiek product uitgelicht. Deze post bevat een titel, foto of video, prijs van het product, informatie over het product en een call-to-action knop. Zo kan bijvoorbeeld een fitnessclub die ook sportvoeding verkoopt hiermee een van haar producten in de post weergeven.

Hoe maak ik een postbericht?

Wil je ook meteen aan de slag met de postberichten in Google Mijn Bedrijf? Hier laten we in stappen zien hoe je een eigen post maakt en deze plaatst in je bedrijfsvermelding.

Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf account? Lees hier hoe je die kan aanmaken!

Aan de slag!

De nieuwe postberichten zijn leuke mogelijkheden om eens mee aan de slag te gaan!
Geen tijd om het zelf te doen laat je het liever aan iemand anders over? De specialisten van Clickables helpen je graag! Neem hier contact met ons op.