• Home
  • Blog
  • Uitvaart
  • Met deze tips komt jouw uitvaartonderneming bovenaan te staan in Google!

Met deze tips komt jouw uitvaartonderneming bovenaan te staan in Google!

Steeds meer mensen oriënteren zichzelf online over de mogelijkheden rondom een uitvaart, waarbij ze Google als belangrijkste bron raadplegen. Het valt dus te begrijpen dat bovenaan in Google staan voor steeds meer uitvaartondernemers ontzettend belangrijk wordt. Wie bovenaan in Google staat, wordt tenslotte als eerstgevonden. Gelukkig zijn er tal van manieren om dit op een organische manier voor elkaar te krijgen. In vakjargon noemen we dit ook wel SEO, Search Engine Optimalisation. Specifiek voor de uitvaartbranche bespreken we in deze blog enkele SEO tips, zodat ook jouw uitvaartonderneming (nog) beter vindbaar wordt in Google.

SEO-tip 1: Belangrijkste trefwoord terug laten komen in de titel
Dat het belangrijkste trefwoord terug moet komen in de titel van de pagina spreekt voor zich, maar het heeft echter meerdere redenen. Zo is het natuurlijk in eerste instantie gemakkelijk voor de bezoeker om in één oogopslag te kunnen zien waar de pagina daadwerkelijk over gaat.

Het heeft echter nog een veel belangrijker, onderliggend doel. Google geeft namelijk meer waarde aan het trefwoord als deze in de titel staat, waardoor je vaker gevonden wordt op dit woord. Wil je je pagina SEO-proof maken, is het dus slim om het trefwoord in de titel te zetten.

SEO-tip 2: Verwijs naar plaatsen in de regio
De zoekresultaten binnen de uitvaartbranche bestaan vaak uit de combinatie van het trefwoord en een plaatsnaam. We raden dus aan om relevante plaatsnamen toe te voegen aan de desbetreffende pagina’s. Door de trefwoorden te combineren met plaatsnamen, worden de pagina’s namelijk vaker weergegeven in de zoekresultaten van Google. Houdt daarbij in het achterhoofd dat enkel plaatsnamen worden gebruikt die binnen het verzorgingsgebied van de uitvaartonderneming vallen.

Extra tip: Pagina’s schrijven over lokale crematoria, (natuur)begraafplaatsen of afscheidshuizen doen het altijd goed en zorgen voor veel waardevolle content!

SEO-tip 3: Gebruik Heading Tags (H1, H2, H3)
Heading Tags zijn een van de belangrijksten onderdelen binnen SEO. Google maakt namelijk aan de hand van deze tags een inschatting waar de desbetreffende pagina over gaat. De Heading Tags kunnen gezien worden als de structuur van een boek, bestaande uit H1 (het hoofdstuk), H2 (de paragraaf) en H3 (de subparagraaf). Doordat Google de pagina beter begrijpt, zal deze beter vindbaar worden in de zoekresultaten. Benieuwd hoe je Heading Tags het best kan inzetten? Bekijk dan hier onze handleiding over het gebruik van Heading Tags.

SEO-tip 4: Voeg relevante afbeeldingen toe
Door relevante afbeeldingen toe te voegen aan de pagina, zal de zichtbaarheid in Google vergroot worden. Het is daarbij belangrijk dat de bestandsnaam wordt aangepast naar een beschrijving van de afbeelding zelf. Zo hoeft Google niet te raden waar de afbeelding over gaat én kan de afbeelding ook opzichzelfstaand gevonden worden in Google. Let wel op dat afbeeldingen ten alle tijden zelfgemaakt, aangekocht of rechtenvrij zijn.

SEO-tip 5: Voeg een CTA (Call To Action) toe aan de pagina
Wanneer de bezoeker van een pagina een actie moet uitvoeren, kan een CTA worden ingezet. Deze button bevat een link naar bijvoorbeeld het e-mailadres of telefoonnummer van de uitvaartonderneming. Op deze manier wordt het voor bezoekers gemakkelijker om contact op te nemen en wordt daarnaast de relevantie van de pagina vergroot. Het is verstandig om deze CTA-button goed op te laten vallen ten opzichte van de reguliere tekst, zodat de bezoeker zonder te zoeken direct contact kan opnemen.

SEO-tip 6: Schrijf een volledig verhaal
Het lijkt aantrekkelijk om de website vol te proppen met alle bovenstaande tips, maar let er wel op dat de tekst leesbaar blijft. Google let namelijk ook op de semantiek van de pagina. Wanneer de pagina namelijk geen samenhang heeft, zal dit een negatief effect hebben op de vindbaarheid in Google. Schrijf dus in eerste instantie altijd de teksten voor de bezoeker. Benieuwd waar je dan op moet letten? Kijk dan naar onze SEO schrijftips!

Benieuwd wat wij voor jouw uitvaartonderneming kunnen betekenen?

Vraag een gratis Quickscan aan! In dit adviesrapport formuleren onze specialisten alle kansen en mogelijkheden die specifiek voor jouw uitvaartonderneming van toepassing zijn.