Hoe krijg ik meer reviews in GoogleMijnBedrijf?

Het krijgen van positieve reviews is voor iedere onderneming van belang. Ten eerste omdat het bijdraag aan vertrouwen van nieuwe klanten. Potentiële bezoekers gebruiken Google, en dus GoogleMijnBedrijf-vermeldingen, tijdens hun beslisproces. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 85% van de mensen een review in GoogleMijnBedrijf even waardevol vindt als een persoonlijke aanbeveling.

Daarnaast zorgen reviews met tekst ervoor dat je beter vindbaar bent in Google. Dit komt omdat de kernwoorden in de reviews automatisch als zoekwoorden voor jouw vermelding worden toegevoegd. Wanneer iemand schrijft over jouw uitgebreide aanbod in groepslessen en professionele yoga-lessen, zal je voortaan eerder op ‘groepslessen’ en ‘yoga’ worden gevonden.

Hoe krijg ik meer reviews?

Hieronder de 3 makkelijkste manieren om meer reviews te krijgen.

1.     Vragen om een review

Vraag jouw klanten / leden om een review achterlaten. Dit kan je heel eenvoudig doen door het ze persoonlijk te vragen, of door na aankoop van jouw product een mail te versturen waarin je het vraagt. Maak het ze zo gemakkelijk mogelijk door een link naar jouw bedrijfsprofiel mee te sturen. Deze link vind je als volgt:

  1. Ga naar PlaceID.
  2. Voer in de zoekbalk in de maps-tool op de site je bedrijfsnaam in.
  3. Kopieer de tekst achter ‘Place ID’.
  4. Plak de tekst achter de volgende URL:  https://search.google.com/local/writereview?placeid=
  5. De gemaakte URL kun je vervolgens gebruiken als link.

2.     Social media

Via social media kun reviews uitvragen door simpelweg een bericht te plaatsen op jouw Facebook-pagina. Hierin is het ook weer slim om de direct link toe te voegen zoals hierboven beschreven. Echter zullen door het Facebook-algoritme niet al je volgers jouw berichten zien, daarom is het aan te raden om het bericht betaald te promoten.

3.     Landingspagina

Een positieve recensie is natuurlijk meer gewenst dan een negatieve. Een effectieve manier om hier invloed op uit te oefenen is door een aparte landingspagina op je website. De landingspagina moet de bezoekers dan de vraag stellen of de ervaring met de onderneming positief of negatief is. Dit is toepasbaar op beide manieren. Een voorbeeld hiervan is:

Hoe tevreden bent u met onze service/ product?

O  Ik ben zeer tevreden

O  Ik ben niet tevreden

Door deze vraag te stellen kan je onderscheid maken in tevreden en ontevreden klanten. De tevreden klanten stuur je naar jouw GoogleMijnBedrijf-vermelding, de ontevreden klanten naar een contactformulier waarin zij hun ongenoegen kunnen uiten.

Wil je meer weten over de optimalisatie van jouw GoogleMijnBedrijf-vermelding, bekijk dan een van onze andere artikelen. Heb je vragen over jouw bedrijfsprofiel? Neem dan contact met ons op, wij kijken graag met je mee.