Jouw doelgroep zit overal, zo ook online. Met het nog altijd stijgende gebruik van sociale media, blijft deze trend alleen maar groeien. Hier ligt voor jou als leisure onderneming een grote kans, omdat je via deze media precies kan bepalen wie wat te zien krijgt. Welke manieren het meest van belang zijn om de consument te benaderen, leggen we je in onderstaande blog haarfijn uit. Zo weet je precies hoe je het beste jouw doelgroep kan benaderen en bedienen.

Zorg met deze tips dat je content beter bekeken wordt!

Content plaatsen op bijvoorbeeld Facebook is van grote waarde, maar wist je dat 90% van jouw Facebookfans die content helemaal niet te zien krijgt? Dit heeft alles te maken met het algoritme dat Facebook toepast. Zij willen namelijk niet dat er een overkill aan berichten plaatsvindt en kiest daarom selectief welke content ze laten zien aan de gebruiker. Gelukkig zijn er enkele makkelijke toepasbare tips om jouw content zichtbaarder te krijgen!

  • Probeer altijd zoveel mogelijk interactie met de doelgroep te creëren.
  • Videocontent krijgt voorrang op tekst, maak hier gebruik van!
  • Probeer zoveel mogelijk likes en reacties te krijgen, dit maak je content veel relevanter voor Facebook.

Maak gebruik van online acties

Wij zien dat het gebruik van acties een grote stijging teweegbrengt in de interactie met je doelgroep. Wij zien bij onze eigen klanten dat het inzetten van acties maar liefst een omzet stijging van 20% teweeg kan brengen! Deze acties hebben daarnaast een positief effect op het algoritme van Facebook, omdat deze content meer wordt geliked en meer reacties krijgt.

Enkele actiemomenten waarop kan worden ingezet zijn:

  • Daluren actie
  • Vakantieperiode actie
  • Kinderfeestjes actie
  • Black Friday
  • Loyaliteitsactie

Vooral de laatstgenoemde actie wordt geregeld vergeten door ondernemingen, terwijl loyale klanten van groot belang zijn. Loyale klanten kunnen tenslotte gezien worden als ambassadeurs van je onderneming. Deze groep moet je warm houden, wat perfect kan met een bepaalde actie! Denk bijvoorbeeld aan een loyaliteitsactie waarbij iemand gratis kan worden meegenomen.

Blijf creatief, origineel en vooral jezelf bij het schrijven van content

Iedereen heeft het wel eens voorbij zien komen. Content op Facebook of Instagram die totaal niet aansluit bij de onderneming. Neem een indoor speeltuin die uiterst formeel schrijft en stockbeelden gebruikt. Waak hiervoor!

Het is namelijk ontzettend belangrijk dat je jouw doelgroep benadert op de manier die in één lijn staat met de missie en visie van jouw onderneming. Door creatief en origineel te blijven creëer je daarnaast unieke content. Blijf ook altijd persoonlijk door een schrijfstijl en beeldmateriaal te gebruiken die past bij de doelgroep. Wij raden daarnaast aan om eigen beeldmateriaal te schieten met bijvoorbeeld je eigen smartphone. We zien dat deze vorm van foto/video een vele malen beter effect heeft dan stockbeelden. Lees voor meer tips deze blog over berichten plaatsen op social media.

Promoot je content!

Bovenstaande tips zijn allemaal gericht op het zelf bereiken van de doelgroep met bijzondere content creatie. Door het bericht te promoten kan je echter precies bepalen wie wanneer jouw bericht moet zien. Zo kan je ervoor kiezen om een bericht te promoten enkel bij ouders van kinderen tussen de 9 en 12 jaar oud. Facebook maakt namelijk een profielschets van elke gebruiker, waardoor je op een uiterst effectieve manier kan adverteren. De kosten voor dit adverteren zijn bescheiden, terwijl het daadwerkelijk meer reserveringen kan opleveren!

Bekijk onze andere handige tips voor leisure ondernemingen!

In ons gratis E-Book leggen we je namelijk in 15 essentiële tips uit hoe jouw onderneming optimaal kan worden voorbereid op heropening. Daarnaast gaan we net een stap dieper in op het bovenstaande onderwerp, zodat jij nóg beter jouw eigen doelgroep kan benaderen. Ben jij klaar om deze stap voorwaarts te maken? Download dan ons E-Book gratis via onderstaande button.

Download hier het E-Book

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?