Lancering Zwem Apps 2.0!

Op woensdag 13 maart vond het lanceerevent van Zwem Apps 2.0 plaats. Meer dan 50 ondernemers kwamen af op de nieuwe ontwikkelingen van onze collega’s van Zwem Apps. Naast hun eigen ontwikkelingen mochten wij ook het podium op om de online marketing ontwikkelingen in de zwembranche te presenteren.

 

Onze collega’s van Zwem Apps hebben twee jaar hard gewerkt aan de geheel vernieuwde software van de Zwem App 2.0. Hiermee is de app versneld, zijn er aanpassingen in het nieuwe leerlingvolgsysteem en is er nog meer keuze uit verschillende designs. De ster van de show was de nieuwe toepassing van online ticketing! Petje af voor de harde werkers die dit mogelijk hebben gemaakt.

Michael heeft tijdens dit event ook het podium mogen pakken. Hij heeft alle ondernemers meegenomen in alle mogelijkheden op het gebied van online marketing en waar hiervoor kansen liggen in de zwembranche.

 

Online e-commerce trends & ontwikkelingen
Wat voornamelijk opvalt uit cijfers is dat er in Nederland 12,8 miljoen online kopers waren in 2017. Deze online aankopen bestaan niet meer alleen uit kleding of fysieke producten. Als voorbeeld gaf Michael het online kopen van bioscoopkaartjes en het reserveren van een plekje in een trampolinepark. In veel branches zijn online aankopen inmiddels heel gewoon geworden.

Met de nieuwe integratie van het ticketing systeem van Zwem Apps is het mogelijk om online aankopen in de zwembranche ook heel gewoon te maken. Wat opvalt is dat er op dit moment namelijk te weinig focus ligt op conversie en webshops vaak niet geïntegreerd zijn. Daarnaast is leadopvolging een veel genoemd probleem en wordt data te weinig gebruikt. Dit kan anders.

 

Tijd om weer up-to-date te raken

Het is zaak om op het juiste moment, op de juiste plek en op de juiste manier online zichtbaar te zijn voor potentiële klanten. En vervolgens deze bezoekers aan te sporten tot de juiste actie.

Een voorbeeld die Michael hiervoor gaf is dat je allereerst zichtbaar moet zijn in Google en op social media. Vanuit daar leid je de bezoeker naar de juiste content op een aantrekkelijke pagina. Via deze pagina in de app of op de website moet het vervolgens mogelijk zijn om direct een aankoop te doen van bijvoorbeeld een zwembadkaartje.

 

Wat kunnen wij hierin betekenen?
Wij van Clickables zijn experts in het bouwen van campagnes op Google, Facebook en Instagram. Door aan te sturen op data bereiken we samen de beste resultaten. Dit levert meer conversie en leads op die via jouw website aankopen doen of inschrijvingen voltooien. Hierin bieden wij volledige ontzorging op online marketing gebied.

 

Meer weten over online marketing in de zwembranche?