In de Leisure branche ligt de meeste focus op Facebook, Instagram en YouTube. TikTok daarentegen biedt veel kansen. Zo telt de app 3 miljoen Nederlandse gebruikers en zijn ongeveer 81% van deze gebruikers jonger dan 30 jaar. Een interessante doelgroep dus! Wil je aan de slag met TikTok? We vertellen je graag hoe je het in kan zetten! 

1. Creëer organische content op het platform

Plaats video’s van activiteiten op je TikTok bedrijfsprofiel en gebruik hierbij passende hashtags. Deze video’s krijgen TikTok gebruikers te zien op hun tijdlijn.

De voordelen van organische content:

  • Het algoritme van TikTok zorgt ervoor dat gebruikers video’s te zien krijgen op basis van hun interesses en kijkgewoonten. Je video’s worden dus aan een relevante doelgroep getoond!
  • Het kost redelijk weinig moeite. Een video is snel gemaakt met je smartphone en er komen geen kosten bij kijken. Een tip is om de video direct via de TikTok app te maken. Zo ben je minder tijd kwijt aan het nabewerken!

Een belangrijk aandachtspunt is dat de videos authentiek moeten zijn. Je hoeft de video dus niet tot in de details in scene te zetten. Hou het vooral eenvoudig en luchtig! Dit werkt het beste op TikTok.

2. Adverteer met In-Feed video’s

Deze video advertenties lijken op normale TikTok video’s en verschijnen op de tijdlijn van gebruikers, ook wel For You pagina genoemd. In-Feed advertenties zijn ideaal voor Leisure ondernemers die de doelgroep op een leuke en informatieve manier willen bereiken.

Deze videos mogen maximaal 60 seconden duren, maar maximaal 15 seconden wordt aangeraden. Je kan een call-to-action (CTA) knop toevoegen aan de advertentie, waardoor gebruikers worden gestuurd naar de website of een specifieke landingspagina. Je kan dus heel doelgericht adverteren met In-Feed video’s! Je kan je focussen op het bereik van de video, je websiteverkeer, videoweergaven of conversies.

3. Initieer hashtag challenges

Hashtag challenges zijn uitdagingen die je aangaat met andere gebruikers door een video te plaatsen met een ‘challenge hashtag’. Denk aan de hashtag #NewTrickChallenge bij een trampolinepark! Gebruikers kunnen de hashtag in hun TikTok video’s gebruiken. Alle video’s die zijn gemaakt met deze hashtag worden opgeslagen op een speciale landingspagina die 2 maanden blijft bestaan. Deze challenges kunnen helpen om meer bereik te creëren en de naamsbekendheid van jouw onderneming te vergroten! 

4. Werk samen met een TikTok influencer

TikTok influencers hebben een grote fanbase gecreëerd. Door samen te werken met een influencer, kun je jouw doelgroep veel sneller bereiken en krijg je meer bekendheid! Waar je vooral op moet letten bij het zoeken naar een influencer is dat diegene past bij de dienst die je wilt promoten en dat de influencer aansluit bij jouw doelgroepOm in contact te komen met een influencer kan je een influencer marketing agency benaderen. Vervolgens gaan zij op zoek naar een goede match! 

Content ideeën voor je bedrijfsprofiel

Weet je niet wat je op TikTok moet plaatsen? Kijk welke content je al hebt geplaatst op Instagram Stories en welk deel je kunt hergebruiken. Een andere suggestie is om regelmatig te kijken wat de concurrentie plaatst op TikTok. Doe vooral inspiratie op en neem het mee in de volgende brainstormsessie! 

Andere ideeën voor je bedrijfsprofiel zijn video’s waarin je een kort maar krachtige boodschap overbrengt (bijvoorbeeld een combideal), een voorstelrondje doet, de leukste activiteiten laat zien en challenges aangaat met andere gebruikers! 

Ben jij enthousiast geworden over TikTok  en wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee! 

Neem contact met ons op!

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?