• Home
  • Blog
  • Nieuws
  • Geslaagd seminar online trends in de uitvaartbranche

Geslaagd seminar online trends in de uitvaartbranche

Door het land heen hebben we inmiddels al verschillende kennissessies georganiseerd. Meer dan 100 uitvaartondernemers hebben wij op de hoogte gebracht van wat online marketing met een onderneming kan doen. Op woensdag 19 september organiseerden wij in samenwerking met Aggeloo voor de derde keer het succesvolle seminar: online trends in de uitvaartbranche. In dit artikel lees je een samenvatting van de kennissessie gegeven in samenwerking met Aggeloo.


Zorg dat je online gevonden wordt
Na de inleiding van het verloop van de ochtend over trends in de uitvaartbranche was het de beurt aan Nordin. Hij vertelde over de vindbaarheid van jouw uitvaartonderneming in Google en enkele interessante feitjes. Zo maakt namelijk 94% van de mensen in Nederland gebruik van Google in hun oriëntatieproces. En wist je dat 55% van het zoekverkeer in de uitvaartbranche via een mobiel apparaat komt? Dit aantal blijft ook nog eens groeien! Het is dus belangrijk dat jouw website goed werkt op een mobiel apparaat zoals een telefoon en tablet.

Wat je zelf als uitvaartonderneming kan doen om beter online gevonden te worden is jouw uitvaartonderneming claimen in Google Mijn Bedrijf. Hiermee laat je als het ware het visitekaartje van jouw bedrijf zien in Google. Zo kan je foto’s laten zien en je adresgegevens delen. De tips die werden gegeven werden dan ook dankbaar overgenomen.

Hoe kom je zo hoog mogelijk in zoekmachine resultaten?
Een andere manier om hoger in Google te komen met je uitvaartonderneming is door middel van Search Engine Optimization, of in het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. De belangrijkste onderdelen voor SEO zijn:

  • Content en meer rendement
  • Backlinks
  • Techniek van de website

Belangrijk hierbij is dat deze onderdelen alleen samen zorgen voor hogere posities in de zoekmachines. Zorg er dus voor dat deze drie onderdelen geheel op orde zijn. Ook werden er tips gegeven om een goede websitepagina te schrijven: geef antwoord op de 5w’s en H. Wie, wat, waar, waarom, wanneer en hoe. Zorg ervoor dat je pagina bestaat uit ongeveer 600 woorden.


Meer relevante websitebezoekers door adverteren in Google
Na een korte pauze, met een lekker kopje koffie, gingen we verder met het seminar. Dit keer ging het over Search Engine Advertising, of in het Nederlands: adverteren in zoekmachines. Michael vertelde dat alles draait om relevantie. Door de advertentie en de landingspagina af te stemmen op hetzelfde onderwerp ben je niet alleen relevant en klikken mensen sneller, ook Google beoordeelt de campagne beter! De tip die werd gegeven was om te adverteren op lokale zoektermen. Dit is niet alleen goedkoper, maar je bereikt ook echt de mensen in jouw regio.

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om rendement. Binnen drie seconden bepaalt een bezoeker namelijk of hij doorgaat met het oriëntatie proces op jouw website.

Zo haal je meer rendement uit je website!
Het seminar eindigde met een interessant onderdeel waarin 8 tips werden gegeven om meer rendement uit jouw website te halen. Belangrijke factoren voor een succesvolle en gebruiksvriendelijke website kwamen in deze presentatie voorbij.

Belangrijk voor meer rendement uit je website is bijvoorbeeld het gebruik van juiste call-to-actions. Op deze manier ziet een websitebezoeker snel waar een overlijden kan worden gemeld of meer informatie kan worden aangevraagd.

Daarnaast is het belangrijk dat de website gebruiksvriendelijk en overzichtelijk is. Zorg voor duidelijke teksten, genoeg informatie en herkenbare afbeeldingen. In het kader van het vele gebruik van internet op mobiele apparaten is het ook zaak dat de website zich aanpast zodra deze op een kleiner scherm wordt getoond dan op een desktop.


Afsluiting
De informationele ochtend werd afgesloten met een heerlijke lunch. Wij vonden het een geslaagd seminar en hopen dat jij als bezoeker bruikbare tips hebt opgepakt waar je mee verder kan!


Zien we jou op de VTU Vakdag 2018?
Op woensdag 26 september 2018 vindt de 2e editie van de VTU Vakdag plaats. Dit is hét moment waarop de uitvaartbranche bij elkaar komt! Deze dag staat in het teken van kennis vergaren en netwerken. En wij zijn samen met Aggeloo aanwezig! Van 15:30 uur tot 15:50 spreekt Michael Letens in het daarvoor ingerichte inspiratietheater. Hij gaat op basis van voorbeelden uit de praktijk tips en concrete handvatten geven hoe lokale ondernemers zelf aan de slag kunnen gaan met het verbeteren van de online vindbaarheid, waarin met name Google een belangrijke rol speelt. Interesse? Via deze link ga je naar de website van de VTU Vakdag.

 

Interesse in Online marketing? Vraag dan hier een gratis Online marketing scan aan!