De zomervakantie is voorbij. Dit betekent dat de piekperiode voor fitnessondernemers begint, oftewel de perfecte tijd om online aanwezig te zijn en nieuwe leden te werven. De doelgroep was in de zomer nog niet bezig met fit worden, maar in september pakken ze hun oude routines weer op. Dit houdt in dat ze weer gezonder gaan leven en willen gaan sporten. Maar, hoe werf je deze potentiële klanten die na de vakantie zoeken naar een nieuwe sportschool? En hoe haal je alles uit deze piekperiode?

Strategie om potentiële klanten te werven in september

Leden werven begint met de juiste strategie, vooral in een piekmaand zoals september. Omdat veel concurrenten gaan adverteren in deze maand, moet jouw sportschool opvallen. Hoe je dit aan pakt? Dat vertellen we je graag!

1. Wees onderscheidend

Verplaats jezelf in de potentiële klant. Als voorbeeld: Tom heeft een fijne zomer achter de rug en hij wilt zijn routine weer oppakken. Hij zoekt nu een nieuwe sportschool in de regio van Tilburg. Hij komt er tijdens het oriënteren achter dat er onwijs veel sportscholen in de omgeving zijn. Elke sportschool lijkt hetzelfde te doen; stunten met de prijs. Dit is echter niet het belangrijkste voor hem. Hij wilt meer weten over het aanbod van de sportschool. Als sportschool eigenaar in Tilburg wil je natuurlijk opvallen op het moment dat Tom zich aan het oriënteren is, maar hoe doe je dit?

  • Communiceer de onderscheidende factoren, ook wel Unique Selling Points (USP’s) genoemd, van jouw sportschool naar potentiële klanten. Biedt jouw sportschool bijvoorbeeld ook groepslessen aan? En kunnen klanten ook voedingsadvies krijgen van een voedingsdeskundige? Communiceer dit dan ook!

  • Laat jouw sportschool opvallen met vette content; van foto’s waarop huidige klanten aan het sporten zijn tot aan video’s waarin de personal trainer zijn klanten begeleidt en samen persoonlijke doelen behaald. Het belangrijkste is dat het eigen beeldmateriaal is. Waarom eigen beeldmateriaal van jouw sportschool zo belangrijk is? Dat lees je in onze blog ‘Behaal meer resultaat met eigen beeldmateriaal’.

2. Zet Display ads in

Display advertenties, ook wel beeldadvertenties genoemd, zijn banners die getoond worden op diverse websites zoals Buienradar en de Telegraaf. Met Display ads verkrijg je meer naamsbekendheid bij potentiële klanten omdat deze advertenties getoond worden aan een groot publiek. Bovendien is het een manier om veel mensen te bereiken tegen relatief weinig geld. Meer weten over Display advertenties? Lees dan onze blog ‘4 redenen om Google Display advertenties in te zetten’.

3. Benader oude leden opnieuw

Meer leden werven kan ook door het klantenbestand onder de loep te nemen. Oude leden kun je opnieuw aanwakkeren om weer hun routine op de pakken vanaf september. Een geschikte manier om te communiceren met deze doelgroep is e-mailmarketing. De kosten van e-mail is laag, het is goed schaalbaar en mails kunnen makkelijk gepersonaliseerd worden met de gegevens die je van de ontvanger hebt. Interesse om met e-mail marketing te starten? Neem vrijblijvend contact met ons op om eens te sparren.

4. Verdubbel je advertentiebudget

Zorg dat je online maximaal zichtbaar bent! Door je advertentiebudget te verhogen, bereik je meerdere doelgroepen waardoor je bereik vergroot wordt. Daarnaast kun je een groot concurrentievoordeel behalen omdat er meer ruimte is om te bieden op zoekwoorden waar de concurrentie ook op biedt. Je zult namelijk merken dat de concurrentie ook actief gaat adverteren in september, waardoor het extra belangrijk is om een hoge positie te behalen in Google. Dit wordt haalbaar wanneer je het advertentiebudget (tijdelijk) verhoogd.

5. Wees actief op je eigen social media kanalen

Social media wordt steeds meer als zoekmachine gebruikt. Wanneer men zich oriënteert naar een nieuwe sportschool zal er ook gezocht worden via social media. Zorg dus dat je relevante, toffe content plaatst op de kanalen waarop je actief bent. Met deze soort content kun je de persoonlijkheid en kernwaarden van je sportschool laten zien evenals inspelen op de actualiteit. Wil je meer weten over organische content? Lees dan onze blog ‘Wat is organische content en hoe zet je het in?’

Meer weten over het werven van nieuwe leden vanaf september?

Adverteren met een strategie tijdens deze piekperiode erg belangrijk om meer leden te werven. Heb je hulp nodig met het uitwerken van een strategie in deze piekperiode of zou je graag meer willen weten over Display advertenties? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?