5 Campagnes voor fitnessondernemers met een dichte sportschool

Tijdens de eerste lockdown stond ledenbehoud centraal. Je moest uitzoeken wat je (online) kon aanbieden, zodat je huidige leden verbonden bleven. Nu, tijdens de tweede lockdown, wil je ook weer focussen op leadgeneratie. En zolang de lockdown geldt zal dit op aangepaste wijze moeten. Wat voor campagnes bieden wij op dit moment aan?

Outdoor Training

Ondanks dat je dicht bent, kan je toch diverse diensten verkopen. Denk bijvoorbeeld aan outdoor (personal) trainingen. Helemaal nu we richting het voorjaar gaan, wordt dit steeds aantrekkelijker. Dit blijkt namelijk uit de resultaten die wij behalen bij onze klanten.

Online Coaching

Online coaching is een dienst die momenteel door veel clubs wordt aangeboden aan huidige leden zodat zij actief en met de club verbonden blijven. Echter kan je dit ook inzetten om nieuwe leden te werven. Door een compleet pakket aan te bieden kunnen zij zelf aan de slag met het verbeteren van hun gezondheid. Denk hierbij aan:

  • Online / Telefonisch intakegesprek

  • Persoonlijk trainingsschema

  • Online omgeving waar zij (OnDemand) workouts kunnen volgen

  • Thuis-sport-accessoires (matje en weerstandsbanden / -elastieken)

  • Voedingsadvies

Houd het zo persoonlijk mogelijk door aan ieder lid een vaste coach te koppelen. Plan wekelijks een contactmoment in waarin de coach informeert, adviseert en motiveert. Hierdoor ontstaat er een verbinding met de club welke je na de heropening kan voortzetten.

Voedingsbegeleiding

Voedingsbegeleiding is hierboven al genoemd, maar je kan ook een specifiek voedingsprogramma aanbieden. Dit is meer gericht op mensen die wel aan hun gezondheid willen werken, maar minder affiniteit hebben met sporten. Ook hierbij is een telefonische intake de start van het traject, waaruit een persoonlijk voedingsprogramma volgt. Daarnaast kan je het aanbod uitbreiden met:

  • Recepten

  • Wekelijkse boodschappenlijstjes

  • Telefonisch check-ups

  • Voedingsadvies en -tips

  • Online meetings met andere deelnemers

Buitenactiviteiten

Een leuke manier om meer naamsbekendheid te genereren is door buitenactiviteiten te organiseren. Zet bijvoorbeeld een mooie wandelroute uit met diverse oefeningen of opdrachten. En wanneer je een foto-opdracht (inclusief posten op socials) als een van de opdrachten opneemt, Creëren deze door middel van (hash)tags nog meer bekendheid! Nieuwe leden werf op je deze manier niet direct. Maar je kan wel een lijst met contactgegevens verzamelen welke je later nogmaals kan benaderen.

VIP-Lijst Heropening

Tot slot kan je je nu al voorbereiden op de heropening. Ondanks dat er nog geen datum bekend is, kan je wel een VIP-lijst of wachtlijst aanbieden waar mensen zich nu al voor inschrijven. Zo kunnen zij bij heropening direct aan de slag in jouw club. Uiteraard spreekt dit nog meer aan wanneer er een mooie actie of korting aan verbonden is.

Wil jij weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw club? En hoe wij jou hierbij kunnen helpen?

Neem dan contact met ons op

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?