Conversiepercentage van 2,89% naar 11,48%

Street Jump Apeldoorn

Street Jump Apeldoorn: Conversiepercentage van 2,89% naar 11,48%

Street Jump Apeldoorn, het trampolinepark en luchtkussenpark in Apeldoorn, heeft in samenwerking met Clickables een enorm succes behaald dankzij het inzetten van online marketing. Het jaar 2022 was het meest succesvolle jaar tot nu toe voor Street Jump, met meer boekingen dan ooit tevoren. Dankzij het inzicht in de opbrengst van elke marketing euro (ROAS), konden we onze marketingstrategie optimaliseren en maximaal resultaat halen uit elke euro die werd uitgegeven.

Met behulp van analytics-tools konden we precies zien wat werkte en wat niet. Dit inzicht maakte het mogelijk om gerichtere en effectievere marketingcampagnes uit te voeren. De online marketingwerkzaamheden resulteerden in een aanzienlijke toename van het aantal conversies en boekingen. In het tweede helft van 2022 hebben we een conversiepercentage van 11,48% weten te genereren ten opzichte van een conversiepercentage van 2,89% in het eerste half jaar.

Door een combinatie van Google Search- en Google Display-campagnes hebben we ons gefocust op twee doelen: zichtbaarheid voor een groter publiek en meer boekingen genereren. Door middel van Display-campagnes hebben we onze zichtbaarheid en naamsbekendheid vergroot en tegelijkertijd een behoefte gecreëerd bij onze doelgroep. Vervolgens hebben we ons gericht op het genereren van boekingen door middel van Search-campagnes. Deze tweeledige aanpak heeft ons geholpen om een groter publiek te bereiken en tegelijkertijd winst te behalen op het gebied van conversies en boekingen.

Het succes van Street Jump Apeldoorn laat zien hoe belangrijk het is om slim en gericht te werken met online marketing. Door de juiste tools en technieken in te zetten, kunnen bedrijven hun doelen bereiken en zich onderscheiden van de concurrent.

“We zijn eerst samen met Clickables intensief bezig geweest met het goed realiseren van de meetbaarheid van onze online omzet; de koppelingen tussen ons reserveringssysteem en Google. Dit was helaas niet gemakkelijk, maar het is Clickables met hun specialisten, in samenwerking met de programmeurs van ons kassasysteem, gelukt. Clickables begrijpt het belang dat data volledig correct moet zijn, zodat daarna ook echt gestuurd kan worden op de resultaten van de online marketing campagnes. De resultaten en de samenwerking verloopt zo goed dat we momenteel met andere leisure concepten die we exploiteren in Nederland aan het overstappen zijn naar het leisure team van Clickables. Door de diensten van Clickables hebben we een aanwijsbare stijging van de omzet. We geven momenteel veel meer geld uit aan online marketing dan ik verwacht had en ook meer dan ik me ooit had voorgenomen of geprognotiseerd. We doen dit, omdat het aantoonbaar nieuwe omzet is die we met de advertenties binnenhalen en de advertentiekosten zichzelf natuurlijk ruimschoots terugbetalen.” – Guus van Loenen, eigenaar Street Jump Apeldoorn.

"Clickables begrijpt het belang dat data volledig correct moet zijn, zodat daarna ook echt gestuurd kan worden op de resultaten van de online marketing campagnes."
Guus van Loenen
Eigenaar Street Jump Apeldoorn

Vragen?

Michael helpt je graag verder met je uitdagingen.

Wat zullen wij samen bereiken?

Ontdek onze cases

Hoe de bezoekersaantallen van Play-In blijven stijgen, mede door online ads

Hoe Bounce Valley een verlengstuk van hun marketingafdeling creëert met onze samenwerking

Hoe SkagaVenture meer boekingen kreeg door advertenties

Hoe Home of Heroes razendsnel een groot bereik had

Hoe Electrocross Wanroij advertenties inzet om te kunnen groeien

Hoe Fit en Fun Plaza een gemiddelde ROAS van 15,74 behaalde in 2023