Meer bezoekers ontvangen en inzicht krijg in marketingkosten
Om het maximale uit online advertenties te halen is kennis en ervaring nodig. Dit ontbrak bij SkagaVenture, daarom kozen zij ervoor om het uit te besteden. In Clickables vonden zij de specialist binnen hun branche, waardoor snel resultaat behaald werd.
“Online marketing is veel beter te monitoren dan offline marketing, je weet zo precies wat wel/ niet werkt!”

Zichtbaar tijdens de hele customer journey
Bij SkagaVenture is bewust gekozen voor een brede strategie. Zo zijn we met de advertenties in iedere fase van de customer journey aanwezig.
Ieder kwartaal wordt er een thema bepaald, denk aan groepen, meer activiteiten, etc. Dit thema wordt doorgetrokken binnen alle kanalen, waardoor een ‘Multi channel strategie’ wordt gecreëerd. Kortom, een brede strategie waarin alle kanalen naadloos op elkaar aansluiten.
Hiervoor is gekozen omdat SkagaVenture een sterke omzetgroei wilde maken. Een op en top vindbaarheid is daarvoor belangrijk, daarnaast is het sturen tot (herhaal)boekingen een groot onderdeel.
Zie hieronder welke advertentievorm wordt ingezet per fase.

Heel veel klanten en veel zichtbaarheid
Zonder inzicht kan het lastig zijn om het marketingbudget te bepalen. Daarom vinden wij het bij Clickables extra belangrijk om zo veel mogelijk inzicht te bieden in de boekingen die voortkomen uit de campagnes.
Zo zijn de advertenties van SkagaVenture, mede door onze en hun koppeling met Briq Bookings, 100% meetbaar. Zo weten zij precies wat iedere euro oplevert (ROAS) en kunnen we blijven sturen op het budget om het maximale rendament te behalen.
Al met al resulteerde dit tot nu toe in:
- ROAS van 33,70 door herhaalboekingen
- Flinke stijging in het aantal boekingen
- Meer naamsbekendheid
- Gemiddelde ROAS van 10,52
- Inzicht in de marketingbudgetten
“De campagnes van Clickables hebben ons tot nu toe heel veel klanten en zichtbaarheid opgeleverd.”