Een boost voor de ledenwerving
EV heeft een flinke transformatie ondergaan in 2023; een nieuwe huisstijl, nieuwe website en het nieuwste apparatuur van Technogym. Met deze veranderingen zijn zij klaar om te groeien en werd het dus tijd voor ledenwerving.
Voorheen werd de ledenwerving gedaan via lokale marketing, middels tijdschriften. Ook social media gebruikten zij al, maar zonder commercieel uitgangspunt.
Zij vroegen Technogym, vanuit positieve ervaring, ook om begeleiding op marketinggebied. Zo kwamen zij in contact met Clickables. Het doel: meer leden werven!
Balans tussen commercie en identiteit
Voorheen werd er bij EV Fysio & Fitness weinig tijd besteed aan marketing. Zij moesten dan ook enorm wennen aan het commerciële oogpunt in campagnes, wat volkomen logisch is. Samen werkten we naar een campagne toe die zowel goed voelt als goed werkt. Beide essentieel voor een goede marketingcampagne.
Om zowel de naamsbekendheid als de ledengroei te stimuleren, is gekozen om campagnes in te zetten voor de See, Think en Do fases binnen het See-Think-Do-Care model.
- Social ads (SEE): Naamsbekendheid vergroten en het perspectief van de club veranderen. EV is zo veel meer dan alleen fysio.
- Google ads (THINK): Zorgen dat EV goed zichtbaar is én blijft zodra prospects interesse hebben gekregen via de social campagne.
- Social ads (DO): Naast dat social media campagnes zorgen voor meer naamsbekendheid, zorgt het ook voor kwalitatieve leads.
“In het begin was het wat lastig, ik moest wennen aan de manier van marketing. In de fysiotherapie wereld zijn we vrij bescheiden. Zeggen dat je goed bent, is voor ons niet makkelijk. Op het gebied van marketing (en sales) hebben wij dan ook veel te leren. Na wat aanpassingen in de blueprints van Clickables, konden de campagnes live.” – Martijn, EV Fysio & Fitness
100 leads in de eerste 2 maanden
Een succesvolle opening met meer dan 200 bezoekers, de Google en Social campagnes en de juiste sales activiteiten zorgen ervoor dat het ledenaantal stijgt bij EV Fysio & Fitness. Al met al resulteerde de campagnes tot nu toe in:
- Meer naamsbekendheid voor EV Fysio én Fitness
- Ruim 100 kwalitatieve leads in eerste de 2 maanden
- 70 leads uit één campagne, voor nog geen €5,- per lead
- Twee vacature campagnes om verder te kunnen groeien
“We hadden verwacht dat het zou gaan groeien, alleen het tempo waarin is wel heel snel. Dit is ook een van de redenen waarom wij kozen voor 2 extra vacature campagnes.” – Martijn, Eigenaar EV Fysio & Fitness