Binnen 10 maanden een online omzetstijging van 189% bij Adventure Eefde
Bij Adventure Eefde kun je terecht voor avontuurlijke activiteiten, zoals outdoor karten en klimmen in het klimbos of op de klettersteig. Adventure Eefde is een bedrijf gerund door Niels Bleumink en Ediño Mölders in Eefde!
Sinds het adverteren via Google en social media heeft Adventure Eefde meer boekingen binnen gekregen voor zowel het outdoor karten als het klimmen! Benieuwd hoe het online succes van Adventure Eefde eruit ziet en hoe we dit hebben aangepakt bij Clickables? Lees dan vooral verder!
Adventure Eefde & Clickables: Het online marketing success
We werken inmiddels 10 maanden samen met Adventure Eefde en binnen deze 10 maanden heeft Adventure Eefde een omzet groei van 189% gerealiseerd. Door de juiste marketing kanalen in te zetten én te focussen op specifieke doelgroepen, hebben we een stijging van 150% in het aantal transacties behaald. De transactiewaarde is sinds het adverteren met 15,8% gestegen. Hier zijn we ontzettend trots op!
Grote stijging in reserveringen
Zo is het klimmen op de klettersteig (eenvoudig en gemiddeld parcours) met 248% gestegen in het aantal reserveringen, klimmen in het klimbos (parcours 2 en 3) met 219% en outdoor karten (3 heats) is met 217% gestegen in het aantal reserveringen.
Deze statistieken kunnen we inzien door het boekingssysteem Briq. Door dit boekingssysteem zijn onze advertenties volledig meetbaar, tot aan de transactie. Doordat dit zo inzichtelijk is, kunnen we snel inzien welke actieve advertenties goed lopen en welke nog geoptimaliseerd moeten worden.
Meer halen uit iedere marketing euro
Door slim te investeren in advertenties hebben we een Return on Advertising Spend (ROAS) van 19,63 behaald. Dit betekent dat iedere euro die geïnvesteerd is in online marketing gemiddeld 19,63 euro oplevert. Een waardevolle investering voor Adventure Eefde!
Onze aanpak: De juiste marketing middelen inzetten
Met de online advertenties voor Adventure Eefde hebben we specifieke doelgroepen weten te benaderen door het inzetten van banners, social media en Google advertenties. Zo hebben we de focus gelegd op vriendengroepen, gezinnen en fanatieke kartracers. Door remarketing in te zetten hebben we de doelgroep opnieuw weten te benaderen via verschillende kanalen. Meerdere kanalen inzetten noemen we in de marketing wereld ook wel ‘multichannel strategie’. Door op de juiste kanalen aanwezig te zijn en de doelgroep nogmaals te triggeren, hebben we optimale resultaten behaald!
Wil je meer weten over wat Clickables voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op! Wij denken graag mee over het inzetten van de juiste marketing kanalen om meer boekingen te krijgen op jouw locatie.