Project Description

SkagaVenture is een family entertainment center dat sinds juli 2020 Clickables en Innomeer en sinds juli 2021 Briq Bookings inzet voor hun online succes. Door middel van deze samenwerking gebruikt SkagaVenture de ulttieme technologie opzet: de nieuwe manier van werken anno 2021. 

Innomeer neemt de operationele processen voor hun rekening, Briq Bookings de webshop en het online boekings- en planningsproces en wij de online marketing.

Met deze gouden combinatie heeft SkagaVenture groot succes geboekt. Om dit in kaart te brengen zijn de statistieken van de maand juni en juli vergeleken met dezelfde maanden in 2020. Uit deze vergelijking bleek dat de totale online omzet in 2021 met maar liefst 172% gestegen was. En dat was niet het enige succes.

Het succes door Innomeer, Briq Bookings en Clickables in %

Naast de indrukwekkende stijging in online omzet, zijn door onze efficiëntie de kosten per boeking met 31% gedaald en is het doorklikpercentage met 257% gestegen!

Ook zorgde de samenwerking van SkagaVenture met Briq voor een stijging van 20% van de gemiddelde bestellingswaarde en 52% van het conversiepercentage.

Wij hebben bovendien zo slim mogelijk geïnvesteerd in advertenties wat heeft geleid tot een ROAS (Return On Advertising Spend) van 12,4, oftewel iedere geïnvesteerde marketing-euro levert ruim 12 euro op! Het streven is hierbij om naar een ROAS van 20 toe te werken.

Constante optimalisatie

Deze investeringen worden mogelijk gemaakt door de online marketing integraties die Briq ter beschikking stelt. Zo kan alles gemeten worden en kunnen wij weer betere onlinemarketingcampagnes neerzetten. Dit leidt weer tot meer traffic, meer boekingen, een hogere bestellingswaarde, meer omzet en meer data waarop weer ingespeeld kan worden voor constante optimalisatie.

Operationele excellentie en een geolied boekingsproces met Innomeer en Briq Bookings

Door gebruik te maken van Innomeer in combinatie met Briq Bookings is het voor bezoekers van SkagaVenture heel eenvoudig om in hun webshop complete uitjes te boeken, inclusief extra activiteiten en eten en drinken. SkagaVenture heeft hier geen omkijken naar en profiteert van de kennis die Briq Bookings inzet om scherpere deals neer te zetten en meer add-ons en upsells te verkopen.

Vervolgens worden de online boekingen direct verzonden naar het Venue Management System Innomeer waarmee medewerkers dagelijks met plezier en gemak hun bezoekers topervaringen bezorgen.

Succesvolle online advertenties met Clickables

Wij nemen de online marketing van SkagaVenture voor onze rekening, met groot resultaat. Zo hebben wij bij de start van SkagaVenture direct e-commerce-tracking ingesteld om terug te zien wat iedere euro oplevert. Hierdoor is het mogelijk om campagnes bij te sturen op directe opbrengsten en de waarde van je reserveringen waardoor je onderaan de streep het meeste uit iedere marketing-euro haalt.

Ook SkagaVenture is enthousiast over het succes van deze topcombinatie en het werk van Clickables:

“Doordat alles gedigitaliseerd is en er veel data bekend is, kunnen we gericht aan de slag met marketing. Maandelijks krijgen we een terugkoppeling van de cijfers van Clickables die telefonisch met je worden besproken. Het contact is erg goed, ze houden ons op de hoogte over de ontwikkelingen en zitten ook in corona tijd niet stil. Ze blijven innoveren om het resultaat te verbeteren.”

De prognose voor 2022

De verwachting is dat de resultaten volgend jaar nog positiever zullen zijn door de constante aanpakmentaliteit en innovaties van zowel ons als Innomeer en Briq Bookings. Alle drie de partijen en uiteraard SkagaVenture twijfelen er dan ook niet over dat 2022 een nog beter jaar zal zijn en de samenwerking alleen maar zal versterken.

“Sinds een aantal maanden werken wij samen met Clickables en zijn hier erg tevreden over. Doordat alles gedigitaliseerd is en er veel data bekend is, kunnen we gericht aan de slag met marketing. Maandelijks krijgen we een terugkoppeling van de cijfers die telefonisch met je worden besproken. Het contact is erg goed, ze houden ons op de hoogte over de ontwikkelingen en zitten ook in coronatijd niet stil. Ze blijven innoveren om het resultaat te verbeteren.”

Bart Bos, SkagaVenture

12,4

ROAS

€ 84.64

Gemiddelde bestelwaarde

4,63 %

Conversiepercentage voor E-commerce

Vraag de gratis online scan aan
Bekijk meer cases