Als uitvaartonderneming is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn. Naast het feit dat meldingen van overlijden vaak telefonisch plaatsvinden, gaat de voorkeur sowieso uit naar telefonisch contact.
Via de telefoon ontstaat er namelijk direct een bepaalde binding. Dit maakt het persoonlijker dan bijvoorbeeld mailcontact. Toch is het lastig om website bezoekers eerder aan te zetten tot actie. Hoe zorg je ervoor dat jouw websitebezoekers eerder naar de telefoon grijpen?
Hieronder geven we je 5 tips.
Mobile first
Gemiddeld worden 70% van jouw websitebezoeken vanaf een mobiele telefoon verricht. Zorg er daarom voor dat jouw website hiervoor ingericht is. Naast dat het tegenwoordig de standaard is dat websites “mobiel geoptimaliseerd” zijn, zorg je er op deze manier ook voor dat jouw websitebezoekers eerder gaan bellen. Ze hebben de telefoon namelijk al in de hand.
Weten hoe jouw website netjes geoptimaliseerd kan zijn voor mobiel gebruik? Lees het in onze blog mobile first.
Klikbaar telefoonnummer
Net zoals je links in je website kan plaatsen, kan dit ook bij telefoonnummers. Op deze manier zorg je ervoor dat bezoekers je met 1 druk op de knop kunnen bellen. Er zijn 2 manieren om dit te doen:
- Vermeld het telefoonnummer met landcode en zonder de eerste 0, In ons geval is dat: +317 37 41 0 030
- Voeg een stukje code toe. Dit doe je door het oorspronkelijke telefoonnummer te vervangen door href=”tel:+31737410030″>073-7410030
Telefoonnummer altijd duidelijk zichtbaar
Zorg ervoor dat het telefoonnummer altijd zichtbaar is. Hiermee bedoelen we niet alleen mee dat het op iedere pagina vermeld wordt, maar ook dat het zichtbaar moet zijn als bezoeker door je pagina heen scrolt. De 2 voornaamste mogelijkheden hoe je dit doet, zijn de volgende:
- Boven in het menu: Zet het telefoonnummer in de button van het menu zodat deze opvalt en direct klikbaar is. Zorg er daarnaast voor dat het menu vaststaat, zo blijft deze altijd zichtbaar bovenin in het scherm van de bezoeker, ongeacht of deze door de pagina scrolt. Hoe je dit doet is geheel afhankelijk van het systeem waarin jouw website is gebouwd. Heb je hier hulp bij nodig? Neem dan contact met ons op via 073-7410030 of info@clickables.nl
- Onder in een belbutton: Het is mogelijk om een plug-in op je website te zetten die dient als contactbutton. Deze is altijd rechts onderin beeld zichtbaar en kan je inrichten als bel- of chatbutton. Ben je hierin geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op om hier meer informatie over te krijgen of om de button direct te installeren.
Telefoonnummer opvallend
Laat het telefoonnummer opvallen door gebruik te maken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door:
- Een groot lettertype te gebruiken
- Het vetgedrukt te maken
- Het te onderstrepen
- Het gebruik van afwijkend kleurgebruik
Call-to-action
Stuur je websitebezoekers erop aan om je te bellen door een duidelijke call to action te gebruiken. Voorbeelden van call to actions zijn:
- Bel direct
- Bel voor meer informatie
- 24/7 telefonisch bereikbaar
Het is belangrijk om deze call to action klikbaar te maken zoals is aangegeven bij punt 2.
Heb je hier vragen over of wil je graag wat hulp? Neem dan contact met ons op zodat een van onze specialisten met jou meekijkt.