Responsieve Zoekadvertenties (RSA’s): De nieuwe standaard

Responsieve Zoekadvertenties (RSA’s): De nieuwe standaard

Responsieve Zoekadvertenties (RSA’s): De nieuwe standaard

Sinds geruime tijd kun je in Google Ads Responsieve Zoekadvertenties (RSA’s) inzetten naast je reguliere advertenties. Maar wat zijn dit nu eigenlijk? En wat kun je er allemaal mee? We nemen je mee en leggen je alles uit wat je moet weten over Responsieve Zoekadvertenties.

 

Responsieve Zoekadvertenties zijn tekst advertenties in Google waarbij je meerdere koppen en meerdere beschrijvingen opgeeft. Je kan tot maximaal 15 koppen en maximaal 4 beschrijvingen opgeven. Een kop die heel belangrijk voor je is kun je ook vastzetten zodat deze altijd in beeld is. Het advies vanuit Google is echter om dit niet te doen zodat alle koppen en beschrijvingen naast elkaar getest worden. Google bepaald zelf welke kop en welke beschrijving weergegeven wordt aan een zoeker via Google. Door middel van machine learning krijg je inzichtelijk welke combinaties van kop en beschrijving zorgen voor de beste resultaten voor jouw bedrijf. Via een rapport binnen Google kunnen de resultaten van elk onderdeel inzichtelijk worden gemaakt.

 

Er zijn een aantal voordelen van de inzet van Responsieve Zoekadvertenties:

 

Zomaar een nieuwe innovatie vanuit Google doorvoeren is niet de strategie die wij hanteren binnen Clickables. We hebben de Responsieve Zoekadvertentie dan ook uitgebreid getest binnen onze Google Ads-accounts. De resultaten?

 

Vanaf 30 juni 2022 heb je geen keuze meer. Dan worden de Responsieve Zoekadvertenties de nieuwe standaard binnen Google Ads. Het is vanaf dat moment niet meer mogelijk om uitgebreide tekst advertenties te maken of te bewerken. Heb je dus nog geen ervaring met Responsieve Zoekadvertenties? Onze tip: ga ze gebruiken en test wat het effect gaat zijn op jouw campagnes.

Vragen?

Michael helpt je graag verder met je uitdagingen.