Social media en website up to date houden voor jouw leisure bedrijf

Social media en website up to date houden voor jouw leisure bedrijf

Social media en website up to date houden voor jouw leisure bedrijf

Nu er steeds meer versoepelingen komen in Nederland kun je rekenen op meer bezoekers. Dat maakt het nog handiger om te kijken of je social media content en jouw website nog steeds actueel is. In deze blog delen we advies over hoe je als leisure bedrijf jouw website en social media kan bijhouden.  

  • Alle belangrijke informatie in een oogopslag 
    Voordat mensen op bezoek komen is de kans groot dat zij eerst op onderzoek uitgaan. Ondanks de versoepelingen speelt het coronavirus nog steeds een belangrijke rol. Het is dus van belang dat je de juiste informatie verstrekt aan je klanten.Vooral bij Google Mijn Bedrijf is het cruciaal om regelmatig te checken of de juiste informatie wordt weergegeven. Pas je jouw website aan? Zorg er dan voor dat de datum van de update zichtbaar is voor de websitebezoekers. Zo weten zij dat het nieuwe informatie is.
  • Maak een pakkende homepage 
    Zoals hierboven al vermeld is, is het belangrijk om voor de bezoekers om in een oogopslag belangrijke informatie op te nemen. Door een belbutton en een directe link om te reserveren toe te voegen zet je bezoekers aan tot actie. Plaats foto’s op de website om bezoekers een sfeerimpressie te geven van het bedrijf. Goed om te onthouden is dat alle call-to-action gelijk te zien is als de website is geopend. Let daarbij op de mobiele versie, die kan afwijken van de desktopversie.Daarnaast kun je in Google Analytics kijken welke pagina op je website de meeste bezoekers krijgt. Hierdoor heb je meer inzicht waar bezoekers vaak naartoe gaan. Dit kan je dus makkelijk op de homepage uitlichten.
  • Gebruik Instagram actief en reageer op vragen 
    Door Instagram consistent te gebruiken vergroot je jouw naamsbekendheid. Er zijn veel manieren om je bedrijf te promoten op Instagram. Geef sfeerimpressies in berichten/storiesdeel acties en reageer op vragen van potentiële klanten. Houd in je achterhoofd dat stock foto’s erg onpersoonlijk overkomen. Zorg ervoor dat je foto’s van jouw bedrijf. Door dit allemaal te doen creëer je meer engagement en weten klanten dat zijn op jou kunnen rekenen.
  • Maak een contentkalender 
    Ben je actief op platforms zoals Facebook en Instagram? Maak dan een contentkalender. Hierin zet je al je content in wat jij graag in de komende periode wilt posten. Dit kan van alles zijn. Hier heb je een volledig overzicht in wat er wanneer geplaatst moet en kan worden. Wees hierin ook consistent. Kies bijvoorbeeld twee vaste dagen uit wanneer je iets wilt posten.  

Het is belangrijk voor je website en social media dat alle informatie in één oogopslag te zien is. Ben je benieuwd wat je nog meer kunt doen voor jouw socials en je website of heb je vragen? Neem dan contact op met ons, dan helpen we je graag verder!

Vragen?

Michael helpt je graag verder met je uitdagingen.