De wereld van online adverteren wordt groter en groter. Fitness ondernemers van nu kunnen zich een wereld zonder online adverteren bijna niet meer voorstellen. Facebook en Google Ads zijn kanalen die vanwege het grote bereik zeer geschikt zijn om online op te adverteren. De keerzijde is wel dat er vanwege de populariteit ook veel concurrentie op deze kanalen zijn en het daardoor steeds duurder wordt om goed zichtbaar te zijn. Daarom is het belangrijk om je ogen altijd open te houden voor nieuwe kanalen. In dit artikel lichten we deze nieuwe kanalen toe die goed zijn voor jouw fitness bedrijf.
Tiktok
Adverteren op TikTok maakt het mogelijk om de jongere doelgroep aan te spreken. Waar TikTok eerder voornamelijk gebruikt werd door de doelgroep 12-19 jaar, wordt het tegenwoordig ook massaal gebruikt door de doelgroep 15-29 jaar. Dit maakt adverteren op TikTok voor steeds meer fitness bedrijven interessant. Hieronder bespreken we de mogelijkheden van TikTok.
- In-Feed Video: deze fitness advertentie lijkt op een regulier TikTok filmpje en verschijnt gewoon op de tijdlijn van de gebruikers. Uiteindelijk wordt er een link getoond waardoor het duidelijk wordt dat het om een fitness advertentie gaat. Deze advertenties zijn afgestemd op het kijkgedrag en de interesses van de gebruiker.
- Collection: een advertentie die lijkt op een In-Feed Video, maar dan verschijnen onder de video tegels waar je meer details van jouw producten/diensten kan laten zien. Ideaal voor het uitlichten van jouw fitness apparaten.
- Topview: dit is een fitness advertentie die direct verschijnt wanneer de gebruiker TikTok opent. Het gaat hierbij om een beeld, filmpje of gif waarbij de gebruiker kan doorklikken naar een landingspagina of TikTok account. Er is slechts plaats voor één adverteerder per dag voor een Topview, dus dit merk heeft 24 uur lang 100% zichtbaarheid.
- In-Feed One Day Max: dit is een combinatie van In-Feed en Topview. Het lijkt een organische post te zijn maar deze wordt na 2-3 organische video’s geplaatst. Ideaal om jouw fitnessbedrijf uit te lichten.
- Branded hashtag challenges: hierbij bedenkt een bedrijf een hashtag en zij verbinden hier een bepaalde challenge aan. Gebruikers kunnen de hashtag in hun TikTok’s gebruiken, alle TikTok’s die zijn gemaakt worden opgeslagen op een speciale landingspagina die 2 maanden blijft bestaan.
- Branded effects: dit is een filter die je als bedrijf maakt en die TikTokkers kunnen gebruiken. Denk aan stickers of filters. Zo creëer je engagement met TikTok-gebruikers.
- Influencemarketing: met deze vorm van adverteren werk je samen met een bekende TikTokker die jouw product, dienst of merk in een positief daglicht zet.
Pinterest is een van de snelst groeiende platforms, ook in Nederland. De leeftijdsgroep die Pinterest gemiddeld het meest gebruikt is de 20-40 jaar. Pinterest heeft een eigen businessmanager waarin je de volgende advertentiemogelijkheden kan maken voor jouw fitnessbedrijf:
- Pins: de fitness advertentiepins die je maakt worden weergegeven op de feed van de gebruiker, maar ook wanneer de gebruiker ergens specifiek naar zoekt. Pins zijn erg effectief omdat ze tussen de rest van de feed worden geplaatst.
- Carrousels: hier draaien 3 pins naast elkaar in een carrousel. Door het bewegende/ wisselende beeld vallen jouw fitness advertenties op.
- Video pins: de fitness advertentie bestaat bij deze vorm uit een filmpje. Door het bewegend beeld vallen video pins echt op bij de gebruikers.
Met Pinterest kun je met een creatieve vorm van adverteren in de fitnessbranche de interesse van je doelgroep op een bijzonder punt aanwakkeren; namelijk aan het vroegste begin van hun customer journey.
Ben jij enthousiast geworden over adverteren op TikTok of Pinterest en wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder!