Naast de ‘gewone’ consument ligt er voor leisure ondernemingen een grote kans om zich in te spannen op de B2B markt. Wie namelijk aan B2B en leisure denkt, komt al snel uit bij bedrijfsuitjes of -feestjes. Deze vorm van activiteiten wordt door sommige leisure ondernemingen overgeslagen, terwijl er een grote markt op je ligt te wachten. In deze blog nemen we je mee in de wereld van B2B, specifiek gericht op de leisure branche.
Maak gebruik van de cijfers na de eerste lockdown
We zien namelijk dat vanaf juli tot september, de periode dat de eerste lockdown voorbij was, er een grote stijging kwam in de zoekresultaten naar zowel ‘bedrijfsfeestje’ als ‘bedrijfsfeestje corona’. Vooral die laatste is erg interessant voor de nabije toekomst. Er komt namelijk een moment dit jaar dat we deze wereldwijde pandemie voor een groot deel achter ons kunnen laten, waardoor de vraag naar bedrijfsfeestjes fors zal toenemen. Veel ondernemingen hebben afgelopen jaar het personeelsfeest overgeslagen, waardoor de vraag naar een nieuw uitje alleen maar groter zal zijn!
We zien bijvoorbeeld dat naar het woord ‘bedrijfsfeest corona’ enkele honderden keren is gezocht in een tijdsbestek van 1,5 maand. Ook op het moment dat de tweede golf leek af te zwakken (zo rond eind november), werd er in 2 weken maar liefst 100 keer gezocht op deze term. Met dit in het achterhoofd is deze zoekterm een belangrijke om in het achterhoofd te houden!
Schrijf aparte pagina’s gericht op B2B
Door nieuwe pagina’s te schrijven te volledig gericht zijn op bijvoorbeeld bedrijfsuitjes, zal op termijn deze pagina organisch vindbaar zijn in Google. Een gratis manier om in Google te scoren met het schrijven van teksten. Belangrijke zoekwoorden waarop kan worden ingezet zijn; bedrijfsfeest, bedrijfsuitje en personeelsfeest. Gebruik deze woorden ook in combinatie met jouw onderneming, zoals bijvoorbeeld ‘personeelsfeest karten’ of ‘bedrijfsuitje lasergamen’.
Let er wel op dat je deze tekst echt voor de doelgroep schrijft en niet omdat je hoog in Google wil scoren. Weet je niet precies waar je op moet letten als je een SEO-tekst schrijft? Bekijk dan onze blog met SEO-schrijftips.
Zorg voor unieke online content!
In de B2B sector is content marketing van groot belang. Dat komt omdat bedrijven vaak uitgebreid en goed onderzoek doen voordat ze iets daadwerkelijk kiezen. Neem daarbij mee dat bedrijfsuitjes vaak gemoeid gaat met grote geldbedragen. Door het maken van unieke content op bijvoorbeeld sociale media en op de website, zorg je voor goede en duidelijke uitleg over jouw onderneming en de activiteiten die je aanbiedt. Het is daarnaast via Facebook ook ontzettend makkelijk om doelgroepen te targeten waarop je jouw content wilt promoten. Zo kan je advertenties maken die specifiek gericht zijn op de B2B markt én zorg je ervoor dat deze advertentie bij de juiste mensen terecht komt.
Naast unieke content is het van groot belang om ook relevante content te schrijven. Neem dus de tijd voor het schrijven van je content op bijvoorbeeld LinkedIn, want je wilt de lezer tenslotte nieuwsgierig maken en overhalen om te klikken op jouw link. Zeker op LinkedIn kan je gemakkelijk B2B content schrijven en de content promoten waar nodig. Ben je benieuwd hoe je op LinkedIn kan adverteren? Neem dan contact met ons op.
Bekijk ons gratis E-Book voor meer tips!
Wil je meer tips speciaal voor leisure ondernemingen? In ons gratis E-Book lees je precies hoe je je optimaal kan voorbereiden op heropening. Haal er je voordeel uit en download ons gratis E-Book!