In de leisure branche is het creëren van relevante en boeiende content belangrijk om bezoekers aan te trekken en te behouden. Contentmarketing helpt om verbinding te maken met je publiek en je aanbod onder de aandacht te brengen. Om jou te helpen opvallen als bedrijf, volgen hier drie boeiende content ideeën die zijn afgestemd op de leisure branche.
1. Interviews en recensies afnemen bij bezoekers:
Enthousiasme werkt aanstekelijk, zonde om dit niet te delen. Interview bezoekers of laat ze een recensie schrijven over hun ervaring. Dit zijn krachtige sociale bewijzen, waarmee je potentiële bezoekers overtuigd om ook te boeken. Daarbij laat je hiermee zien dat je openstaat voor feedback en alles doet voor een optimale klanttevredenheid.
Hier wat voorbeelden voor content:
- Klantrecensies: stel in dat na ieder bezoek de bezoeker automatisch een mail ontvangt met daarin de vraag of hij/ zij een recensie wil achterlaten. Je kan die doen via een formulier, direct via Google-recensies bijvoorbeeld of door te antwoorden op de mail. Deze recensies kan je vervolgens delen op socials of de website.
- Klantcases: maak klantcases, zet ze op je website, pak een quote uit zo’n case en post die vervolgens op je social media-accounts.
- Video: neem bijvoorbeeld een interview af bij één of meerdere bezoekers. Maak er een video van, geef er een leuke edit aan en post deze op je social media-accounts.
2. Achter de schermen bij jouw bedrijf
Neem je publiek mee achter de schermen en laat zien wat er nodig is om jouw leisure bedrijf draaiende te houden. Dit kan variëren van de dagelijkse taken, de voorbereidingen voor een groot evenement, tot de training van personeel. Mensen vinden het leuk om te zien wat er allemaal gebeurt in een bedrijf en het bouwt een gevoel van vertrouwen op.
Hier wat voorbeelden voor content:
- Een dag in het leven van: laat een medewerker één dag het Instagram en/of Facebook account overnemen van jouw bedrijf en gedurende de dag leuke content maken over wat hij/ zij aan het doen is. Dit kan in de vorm van een vlog, leuke reel of updates in het verhaal. Net wat bij jou past.
Bekijk hier de reel die wij maakten.
- Bijzondere gelegenheden en leuke momenten: verjaardagen, jubilea, leuke uitjes maar ook beurzen of leuke momenten op de werkvloer. Deel deze momenten in de vorm van een video, recap met leuke foto’s, reels, TikToks of wat dan ook.
- Medewerker van de maand: zet personeel in het zonnetje en geef hen een gezicht. Persoonlijkheid is in ieder bedrijf, maar zeker binnen de leisure branche, van essentieel belang. Het versterkt de beleving. Doe dit met een leuke foto, korte anecdote of een maak een leuk gifje bijvoorbeeld.
3. Veelgestelde vragen
Geef antwoord op veelgestelde vragen door hier leuke content omheen te maken. Deze content is inzetbaar tijdens activiteiten, voor marketingdoeleinden en tijdens de onboarding van nieuw personeel. Win-win-win situatie dus.
- Uitleg video: maak een video waarin instructies worden gegeven over een activiteit, apparaat, een route of bijvoorbeeld een montage. Geef er een leuke edit aan en je kan ze voor meerdere doeleinden inzetten.
- FAQ op je website: bundel alle informatie op een centrale plek, vaak is dat de website. Hier zet je alle video’s, informatiemappen, handige linkjes, reglementen, etc. zodat je hier eenvoudig naar kan verwijzen.
- Deel tips & tricks: deel op een leuke manier tips met jouw doelgroep. Dit kan door blogs te schrijven, leuke video’s te maken en handige documenten te delen via de website, socials, nieuwsbrieven of welk kanaal dan ook.