Binnen de leisure branche is het weer van grote invloed op het aantal bezoekers en dus indirect op de omzet. Uit het zoekgedrag van Google blijkt dat er meer gezocht wordt op family entertainment center, trampolinepark of speelparadijs wanneer het slecht weer is. Daarentegen is er bij stralende zon meer zoekvolume op bijvoorbeeld een outdoor kartbaan of klimbos. Maar hoe zorg je er nu voor dat je tijdens gunstige weeromstandigheden de beste positie in Google behaalt? En daarnaast bij minder gunstig weer ook minder budget uitgeeft? De oplossing: Weather Based Ads!

Speel in op het zoekgedrag met Weather Based Ads in Google

In Google Ads is het mogelijk om biedingen handmatig te beïnvloeden. Dit is echter een zeer arbeidsintensieve manier. Met Weather Based Google Ads speel je automatisch in op basis van weerdata. Deze tool biedt automatisch 30% meer op een zoekwoord als het gunstig weer is en 20% minder als het minder gunstig weer is. De gegevens worden elk uur van elke dag opnieuw ingeladen. Dus de biedingen worden de gehele dag beïnvloed.

Voordelen van Weather Based Ads:

  • Advertentiebudget effectief ingezet

  • Op het juiste moment zichtbaar bij potentiële klanten

  • Meer klikken en conversies (dus meer bezoeken en omzet)

Benieuwd wat Weather Based Ads voor jouw resultaat kan betekenen? Onze leisure specialisten geven je graag passend advies. 

Neem contact op met onze leisure specialisten

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?