Binnen de leisure branche is het weer van grote invloed op het aantal bezoekers en dus indirect op de omzet. Uit het zoekgedrag van Google blijkt dat er meer gezocht wordt op family entertainment center, trampolinepark of speelparadijs wanneer het slecht weer is. Daarentegen is er bij stralende zon meer zoekvolume op bijvoorbeeld een outdoor kartbaan of klimbos. Maar hoe zorg je er nu voor dat je tijdens gunstige weersomstandigheden de beste positie in Google behaalt? En daarnaast bij minder gunstig weer ook minder budget uitgeeft? De oplossing: Weather Based Ads!

Wat zijn Weather Based Ads?

Met Weather Based Ads kun je instellen waar en wanneer de advertenties van jouw vestiging worden getoond gebaseerd op de weersomstandigheden. Weer-gebaseerde advertenties kunnen worden ingesteld op locatie, temperatuur en weertype zoals regen, zon en sneeuw. Je kan bijvoorbeeld alleen advertenties laten zien als het regent bij jou in de buurt. Deze type advertenties kun je zowel via Google en Social media inzetten.

Speel in op het zoekgedrag met Weather Based Ads in Google

In Google Ads is het mogelijk om biedingen handmatig te beïnvloeden. Dit is echter een zeer arbeidsintensieve manier. Met Weather Based Google Ads speel je automatisch in op basis van weerdata. Deze tool biedt automatisch 30% meer op een zoekwoord als het gunstig weer is en 20% minder als het minder gunstig weer is. De gegevens worden elk uur van elke dag opnieuw ingeladen. De biedingen worden dus de gehele dag beïnvloedt.

Voordelen van Weather Based Ads:

  • Advertentiebudget effectief ingezet

    Het budget van je advertentie wordt ingezet op basis van de instellingen. Is er bijvoorbeeld ingesteld dat de advertenties enkel getoond worden met regen? Dan zet je op dat moment meer budget in. Is het zonnig? Dan heb je minder of zelfs geen advertentiekosten. Zo zet je je advertentiebudget dus effectief in!

  • Op het juiste moment zichtbaar bij potentiële klanten

    Tijdens regenachtige dagen zoeken potentiële klanten naar een binnen activiteit, terwijl ze tijdens zonnig weer zoeken naar een buiten activiteit. Heb je een indoor locatie? Dan wil je met regenachtig zichtbaar zijn bij de doelgroep. Je advertenties zijn dus zichtbaar wanneer het relevant is om zichtbaar te zijn. 

  • Meer klikken en conversies (dus meer bezoeken en omzet)

    Doordat de advertentie relevantie verhoogt zul je merken dat er meer klikken en conversies uit de advertenties voortkomen. Dit doe je tegen lagere kosten en uiteindelijk levert het een hogere omzet op. Win-win-win situatie!

Benieuwd wat Weather Based Ads voor jouw resultaat kan betekenen? Onze leisure specialisten geven je graag passend advies. 

Neem contact op met onze leisure specialisten

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?