Alle mogelijkheden van GoogleMijnBedrijf

Een gratis visitekaartje voor jouw onderneming, dat is GoogleMijnBedrijf in het kort. En niet zomaar een visitekaartje, maar een die jou vele klanten kan opleveren. Op mobiel verschijnen GoogleMijnBedrijf-vermeldingen namelijk boven de zoekresultaten! Hierdoor kan je ervoor zorgen dat jouw onderneming direct opvalt, en dat geheel gratis.

Een goed ingericht bedrijfsprofiel zorgt ervoor dat een zoeker jouw onderneming sneller vindt. Waaruit een bedrijfsprofiel bestaat en hoe je deze optimaal inricht, lees je hieronder.

Openingstijden

Voorkom dat (potentiële) klanten voor een gesloten deur staan door jouw openingstijden up-to-date te houden. Daarnaast vermindert dit ook het aantal telefoontjes van mensen die willen weten of / wanneer je geopend bent. Het is zelfs mogelijk om aangepaste openingstijden toe te voegen, bijvoorbeeld tijdens vakantie en feestdagen. Hoe je dit doet, lees je hier.

Interactie middels reviews en vragen

Bezoekers kunnen jou beoordelen door een review achter te laten. Deze reviews zijn openbaar waardoor nieuwe (potentiële) bezoekers dit kunnen meenemen in hun beslisproces. Omdat het aantal sterren van een bedrijfsprofiel het eerste is wat je ziet, is dit van grote waarde voor jouw reputatie.

Tip: Vraag bestaande klanten / tevreden bezoekers actief om een review achter te laten. Het kost hen slechts enkele seconden en kan jou veel opleveren. Of lees hier andere mogelijkheden om meer reviews te krijgen.

Daarnaast kunnen mensen ook vragen stellen via GoogleMijnBedrijf. Ga de interactie aan met jouw bezoekers door op deze reviews en vragen te reageren. Ook op de negatieve reviews, zodat je deze kan ontkrachten en de (ontevreden) klant eventueel tegemoet kan komen.

Berichten

Er zijn 4 soorten berichten die je kan plaatsen op jouw bedrijfsprofiel:

  • Wat is nieuw: Heb jij een nieuw product / dienst? Maak hier een bericht van en post deze op jouw bedrijfsprofiel. Deze is direct zichtbaar voor zoekers zodat zij direct op de hoogte zijn. Het is ook mogelijk om een nieuwsitem uit te lichten. Val extra op door hier een relevante afbeeldingen bij te voegen en een button die doorlinkt naar jouw website.
  • Evenementen: Promoot een evenement of tijdelijke actie. Door een start- en einddatum toe te voegen is deze enkel zichtbaar in de opgegeven periode. Zo zou een basisschool deze optie kunnen gebruiken om schoolreisjes, studiedagen en vakanties aan te kondigen.
  • Aanbieding: Communiceer jouw promoties met een bericht. Je kan, net als bij bovenstaande optie, een start- en einddatum ingeven. Ook is het mogelijk om een link toe te voegen zodat je direct naar de actiepagina op jouw website kan verwijzen.
  • Product: Een specifiek product uitlichten doe je met deze berichtoptie. Voer een titel, foto of video, prijs van het product, informatie over het product en call-to-action in.

GoogleMijnBedrijf claimen

Voordat je met bovenstaande aan de slag kan, moet je jouw vermelding claimen. Zoek in Google op jouw bedrijfsnaam. Als er bij de GoogleMijnBedrijf-informatie staat ‘Bent u de eigenaar van dit bedrijf?’ claim dan direct de vermelding. Een stappenplan daarvoor vind je hier.

Geen tijd om zelf aan de slag te gaan?

Dan helpen wij je graag verder. Klik hier om een vraag te stellen of bel ons op 073-7410030, wij zijn op werkdagen van 9.00 – 17.00 bereikbaar.