Hoe zet ik aangepaste openingstijden in Google Mijn Bedrijf?

Zwembad gesloten
Steeds vaker merken wij dat zwembaden de juiste openingstijden niet goed over kunnen brengen naar de klant. Wanneer steeds meer klanten teleurgesteld moeten worden, besluiten zwembaden radicaal de openingstijden uit Google Mijn Bedrijf te halen. Begrijpelijk, maar wel super jammer natuurlijk! Wat kunnen zwembaden doen om de klanten toch duidelijk te maken wanneer het bijvoorbeeld, baantjes zwemmen is? Hoe kan u Google Mijn Bedrijf zo inrichten dat het voor de klant duidelijk is wanneer de activiteiten plaatsvinden?

 

Er is een oplossing!

De openingstijden in Google Mijn Bedrijf kunnen niet zo uitgebreid ingevuld worden, dat elke tijd van iedere activiteit overzichtelijk weergegeven wordt. Dit probleem kan opgelost worden sinds juni 2017. Sindsdien kun je namelijk berichten plaatsen in je eigen Google Mijn Bedrijf. Deze zogenaamde ‘Google Posts’ kunnen ingericht worden met tekst, afbeelding en call-to-action. Met deze indeling kunnen bijvoorbeeld aangepaste openingstijden gepubliceerd worden. Daarnaast kan ook een link gecreëerd worden naar de aangepaste openingstijden op de website van je zwembad. Na het publiceren van het bericht, zijn de aangepaste openingstijden direct te zien op de Google Mijn Bedrijfsvermelding.

 

Maar kijken mensen wel naar de Google Posts?

De meeste mensen die zoeken naar de openingstijden van een zwembad, doen dit via hun mobiel. Op de mobiele versie van Google Mijn Bedrijf staan de Google Posts boven de algemene openingstijden. Dit is dus perfect om de bezoeker attent te maken op de aangepaste openingstijden.

 

In 7 stappen een Google post maken

Stap 1: Log hier in op je Google account.

Stap 2: Klik op een post maken of op posts in het menu.

Stap 4: Vul hier je bericht in.

 

Stap 5: Als het bericht compleet is maak je er een evenement van, door op de knop naast Van deze post een evenement maken te klikken. In het venster dat opent voeg je een titel toe en vul je de duur van de geldigheid van je openingstijden in.

 

Stap 6: Klik nu op een knop toevoegen om een call-to-action onder aan de post te creëren. Hier kun je kiezen wat voor call-to-action er gecreëerd moet worden en naar welke webpagina deze moet doorlinken.

 

Stap 7: De laatste stap is het publiceren van de post zodat hij in je Google Mijn Bedrijf te zien wordt voor je klanten. Om er zeker van te zijn dat er geen fouten in de post zitten druk je op voorbeeld om te zien hoe de post er precies uit gaat zien op uw Google Mijn Bedrijf pagina. Hiervoor klik je rechtsboven in het venster op publiceren.

 

 

Hieronder is een voorbeeld van een mogelijke resultaat van de post die met de voorgaande handleiding gemaakt kan worden. 

Ik daag je uit om er eens mee aan de slag te gaan. Verbeter de uitstraling van je Google Mijn Bedrijfsprofiel en vergroot je lokale zichtbaarheid. Laat overigens de algemene openingstijden van je zwembad wel gewoon bij je Google Mijn Bedrijfsvermelding staan! Wil jij online beter gevonden worden? Neem dan contact met ons op!