De meivakantie is in aantocht! Door heel Nederland begint de meivakantie op 30 april en duurt het tot en met 8 mei. Sommige scholen plakken hier nog een vrije week aan vast. Dit kan de week ervoor of erna zijn. Heb je nog veel ruimte over in de meivakantie? En de week ervoor en erna? Wij vertellen je graag hoe je je locatie vol krijgt!

Adverteer in de aanloop van de meivakantie

Velen gaan ruim voor de vakantie op zoek naar de invulling voor deze week. In de aanloop van de meivakantie wil je dus de aandacht trekken van je potentiële klanten zodat ze weten dat ze bij je terecht kunnen. Om je locatie vol te krijgen zul je ruim voor de vakantie actie moeten ondernemen om potentiële klanten bewust te maken. Door te adverteren en remarketing in te zetten blijf je top-of-mind!

Geef korting tijdens de daluren

Daluren zijn de uren waarop er normaal gesproken geen of weinig bezoekers zijn op je locatie. Dit is dus verschillend per activiteit. Door korting te geven tijdens de daluren, maak je het aantrekkelijker om op deze tijden naar jouw locatie te komen. Daarnaast zijn veel potentiële klanten vrij tijdens de meivakantie, wat het mogelijk maakt om deze daluren op te vullen. Ga dus eerst na wat de daluren zijn en probeer hier op te sturen door korting aan te bieden!

Bonus tip: Je kan ook standaard een daltarief hanteren om je locatie voller te krijgen buiten de (school)vakanties om.

Verhoog je advertentiebudget

Zorg dat je online maximaal zichtbaar bent! Door je advertentiebudget te verhogen, bereik je meerdere doelgroepen waardoor je bereik vergroot wordt. Daarnaast kun je een groot concurrentievoordeel behalen omdat er meer ruimte is om te bieden op zoekwoorden waar de concurrentie ook op biedt. Je zult namelijk merken dat de concurrentie ook actief gaat adverteren in de aanloop naar de meivakantie, waardoor het extra belangrijk is om een hoge positie te behalen in de zoekmachine van Google. Dit wordt haalbaarder wanneer je het advertentiebudget (tijdelijk) verhoogd.

Zet meerdere kanalen in!

Meerdere online marketing kanalen inzetten betekent een groter bereik, wat op zijn beurt weer zorgt voor meer boekingen op jouw locatie! Werk je bijvoorbeeld momenteel alleen met Google advertenties? Zet nu dan ook social media advertenties in. Zo ben je online goed zichtbaar in aanloop naar de meivakantie!

Zet een combinatie deal in!

Wil je meer verkopen? Dan werkt een combinatie deal heel goed! Een voorbeeld van een combinatie deal is om meerdere activiteiten mee te nemen in de actie, zoals lasergamen en karten. Daarnaast is het ook mogelijk om een actie te doen met de horecagelegenheid op jouw locatie. Denk aan een activiteit inclusief een drankje.

Bij een combinatie deal kan er ook lokaal worden samengewerkt. Denk aan de horecagelegenheden en andere Leisure locaties in de buurt. Zo maak je er echt een dagje weg van!

Bonus tip: Wees actief op websites zoals dagjeweg.nl, Tripadvisor, Social Deal en indebuurt.nl, zodat je maximaal zichtbaar bent met je locatie!

Plan een evenement in de meivakantie

Door een evenement te plannen in de vakantie trek je meer bezoekers, mits je hier actief mee adverteert! Bezoekers moeten namelijk wel weten dat er een evenement is. Bij voorkeur plan je het evenement in de daluren om ook op deze momenten je locatie vol te krijgen. Voorbeelden van evenementen zijn disco bowlen, het themafiguur van jouw locatie ontmoeten of een DJ laten draaien.

Bonus tip: Zorg dat je tijdens het evenement ook eten en drinken verkoopt, om zo de horeca een omzet boost te geven!

Nieuwsgierig hoe wij je kunnen helpen? 

Vraag een online marketing scan aan!

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?