De zomervakantie is in aantocht! De schoolvakantie voor het basisonderwijs en het voorgezet onderwijs in het Noorden is van 16 juli t/m 28 augustus, in het Midden van 9 juli t/m 21 augustus en in het Zuiden van 23 juli t/m 4 september. Wil je meer reserveringen deze zomervakantie? Wij vertellen je graag wat je moet doen om meer bezoekers te krijgen!

1. Adverteer in de aanloop van de zomervakantie

In de aanloop van de zomervakantie wil je de aandacht trekken van je potentiële klanten, omdat velen ruim voor de vakantie op zoek gaan naar de invulling van deze weken. Om meer bezoekers te krijgen zul je ruim voor de vakantie moeten gaan adverteren en door remarketing in te zetten blijf je top-of-mind!

2. Geef korting tijdens de daluren

Tijdens de daluren komen er normaal weinig bezoekers. Veel potentiële klanten zijn vrij tijdens de zomervakantie, wat het mogelijk maakt om deze daluren op te vullen. Door korting te geven tijdens de daluren, maak je het aantrekkelijker om op deze tijden naar jouw locatie te komen. Ga dus na wat de daluren zijn en probeer hier op te sturen door korting aan te bieden!

Bonus tip: Je kan ook standaard een daltarief hanteren om je locatie voller te krijgen buiten de (school)vakanties om.

3. Speel in op toerisme

Speel in op het toerisme in de buurt van je locatie. Dit kunnen Nederlandse toeristen zijn, maar ook buitenlanders. Het kan dus handig zijn om een Engelstalige advertentie te schrijven, of zelfs in het Frans of Duits. Daarnaast kun je samenwerkingen aangaan met campings in de buurt, omdat de toeristen zich hier bevinden in de zomer. Vraag ze bijvoorbeeld om een social media post te plaatsen van jouw locatie of leg folders neer bij de balie van de camping.

Bonus tip: Organiseer evenementen speciaal voor toeristen om je locatie een omzet boost te geven deze zomer!

4. Verruim je openingstijden

Door je openingstijden te verruimen geef je potentiële bezoekers meer ruimte om te boeken. Stel je locatie bijvoorbeeld één keer per week in de avond open. Zo kun je je locatie gemakkelijk een omzet boost geven! Een avondopenstelling geeft werkenden de mogelijkheid om na werktijd nog een leuke activiteit te doen, maar ook voor toeristen kan het een uitkomst zijn dat je locatie langer open is.

Daarnaast zijn de temperaturen bij zomers weer aangenaam bij zowel indoor als een outdoor locaties. Indoor kunnen bezoekers afkoelen en outdoor kunnen bezoekers genieten van het lekkere weer! Dit maakt het aantrekkelijker om een reservering te maken.

5. Investeer meer in marketing!

Wees online optimaal zichtbaar! Zo kan je je advertentiebudget verhogen of nieuwe (offline of online) kanalen inzetten.

Een verhoogd advertentiebudget zorgt voor een vergroot bereik en daarnaast behaal je een enorm concurrentievoordeel! Dit komt omdat er meer speling is om te bieden op zoekwoorden waar de concurrentie ook op biedt. De concurrentie gaat ook actief adverteren in de aanloop naar de zomervakantie waardoor het extra belangrijk is om een aanzienlijke positie te behalen in Google. Dit wordt uitvoerbaar wanneer je het advertentiebudget (tijdelijk) verhoogd.

Daarnaast kan je er ook voor kiezen om te investeren in nieuwe kanalen. Door meerdere kanalen in te zetten bereik je je potentiële klanten op meerdere manieren, wat de kans biedt om meer bereik en mooiere resultaten te behalen!

Nieuwsgierig hoe wij je kunnen helpen? 

Vraag een online marketing scan aan!

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?