Display advertenties, ook wel beeldadvertenties genoemd, zijn banners die getoond worden op diverse websites zoals Nu.nl, Buienradar en de Telegraaf. In de onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van een displaybanner.

Waarom display advertenties?

Wat heb je eraan? En waarvoor kan je het gebruiken? We geven je 4 redenen waarom je display advertenties in moet zetten!

1. Meer naamsbekendheid bij potentiële klanten

Door te adverteren met banners krijg je meer bekendheid omdat het getoond wordt aan een groot publiek. Potentiële klanten hebben een eerste kennismaking met jouw organisatie en weten zo dat ze bij je terecht kunnen. Display advertising zorgt voor meer interesse rondom je merk bij een relevante doelgroep, wat uiteindelijk het aantal conversies kan verhogen. Door Display in te zetten op websites is het mogelijk onderdeel van een fase van de klantreis. Er bestaat een kans dat dit het zoekverkeer kan verhogen op de merknaam.

2. Je bereikt veel mensen voor weinig geld

Het internet heeft een groot bereik. Op verschillende websites adverteren kan daarom het verkeer op jouw website vergroten. De kosten hiervoor zijn afhankelijk. Het kan variëren tussen de 1 en 5 euro, echter kan het oplopen tot 20 tot 30 euro kosten per duizend weergaven. Deze hogere kosten zijn vaak voor gespecialiseerde websites. Je kunt dus concluderen dat je veel mensen kan bereiken voor minder geld dan dat je daadwerkelijk had gedacht. Belangrijke toevoeging: een beeldadvertentie kan vertoont worden zonder dat er op geklikt wordt. Je betaald dan dus niet maar hebt wel een ontzettend groot bereik onder de potentiële doelgroep!

3. Je kunt je doelgroep heel gericht bereiken

Via banners kun je eenvoudig in beeld blijven bij de doelgroep. Zo kan de doelgroep gericht bereikt worden. Kies voor een duidelijke boodschap die je wilt overbrengen, denk goed na over de beelden die je gaat gebruiken en welke kritieke prestatie indicatoren je wilt gaan meten.

Retargeting

Met retargeting target je opnieuw op de mensen die al eerder jouw website hebben gezien en geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. Deze doelgroep zou dan nog één duwtje in de rug moeten krijgen om alsnog te converteren. Banners richten zich specifiek op het eerdere zoekgedrag van de consument, soms zelfs met een tweede boodschap. Doordat de bestaande doelgroep een persoonlijke boodschap krijgt op de banner, voelt hij/zij zich sneller aangesproken. Hierdoor neemt de kans in conversies toe.

4. Concurrentievoordeel: Onderscheiden van de rest

Met originele visuele banners kan jouw bedrijf zichzelf onderscheiden van de rest. Probeer hier wel top of mind te blijven met jouw merk. Zo blijf je eenvoudig in beeld bij de doelgroep. Eens in de zoveel tijd visualisaties variëren is ook erg handig, zo ontstaat er geen “banner-blindheid”.

Wil jij weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw club? En hoe wij jou hierbij kunnen helpen?

Plan een gratis adviesgesprek in

Ook interessant voor jou?

Ook interessant voor jou?